onsdag 18 juli 2012

Vilken hemsk sommar

Nu har jag fått en snilleblixt!! Ni vet de där äckliga sniglarna som kallas för mördarsniglar?! De kryper omkring i trädgården och gräsmattorna och lite här och där. Under morgondagen ska jag samla en jävla massa i en hink och dumpa de slemmiga sakerna på fotbollsplan. Så ska jag göra i minst en vecka!!
De är min hämnd för att babianerna spelar fotboll och skriker och gapar kl 04.30 på nattetid. Så nu ska sniglarna få sig ett skrovmål på fotbollplanen.. Hahahahaaa!!
Har varit på apoteket och hämtat ut mediciner till mig och hostmedicin till kidsen.
Idag har vi verkligen inte gjort någonting, börjat ledsna på såna dagar nu faktiskt. Såg framför mig sommaren som en mysig tid då jag & barnen, samt Wayne kunde ligga ute i nån park eller strand på en filt och ta de lilla lugna hela dagarna. Nu känner jag mig mest uttråkad och tappar lusten på en gång att göra nånting med den ständiga gråskalan utanför. Så negativt skrivet, blöhöö, jag vet men det är verkligen skittrist sommarväder. 12 grader och regn, i bästa fall uppehåll. Vad är det för juli temperatur? 
En och en halv av sommarens tre månader är över och jag har knappt gjort någonting. Det är oroväckande och mitt äventyrliga jag börjar snart bryta ihop. Ska detta faktiskt vara min sommar 2012? Jag har inte vart på stranden, jag har knappt inte festat, jag har knappt fått färg, jag har knappt hunnit njuta av värmen (som ej funnits heller), jag har bara hunnit med läkarbesök som nu verkar torrlagt pga semester och har verkligen inte umgåtts med nån. (var håller ni alla hus???)
Hmm. Vissa somrar ska väl va sämre än andra. fast jag längtade ju så!!
Regn. Blåst. Lite sol – men då sönderblåst åff kårs! Regn. Blåst. Blåst. Regn. Ja just det, är alltså en beskrivning av den senaste halvtimmen….
Det är mitt i juli och jag är ute och går i jeans, 3/4-ärm och jacka. Suck. Johanna är värre än värst, hon har långkalsonger på sig.. Då är det kallt!!

Men nu ska jag sluta för nu kom Aidin.. Haha, ja han som gjorde mycket bus när vi var barn..
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar