tisdag 24 juli 2012

Gripsholmsslott i Marifred.

Eftersom jag inte kännt mig på humör direkt för att blogga de senaste dagarna, så får de komma lite på efterkälken.
I söndags åkte jag, min mamma och barnen till Mariefred för att gå runt och kolla på "Medeltidsdagarna". De var marknad och de var skådespel.
Vi besökte först Gripsholmsslott, gick där och strosade runt. De var behagligt väder. Inte varmt och inte för kallt, men ändå ingen gassande sol. Gick och kollade i de små butikerna runt Gripsholm och de där kungliga sakerna är dock inte billigt. Köpte ingenting alls i Mariefred.
 Vid slottet fanns en önskebrunn där jag önskade mig en del saker som lycka, kärlek, hälsa och få bli frisk. Önskade mig även att cancerforskningen går framåt.. Mina barns välmående. 
En del kryper ner i önskebrunnen och uppfyller sina drömmar på en gång. (detta är inte mitt barn).

Mamma vilar benen på en parkbänk medans barnen springer runt och kikar på kanoner och andra prylar där på Gripsholmsslott. Har ni vägarna förbi Mariefred så tycker jag att ni ska besöka Gripsholmsslott. Passade på att vila tassarna jag med och uppdatera FB så klart ;-)

 
 Jag och Julia leker lite riddare och flamsar lite runt på bygget.. Min fina älskade dotter <3 
Bilden under så klättrar vi på en kanon och yeahh, men mindre Yeahh när jag skulle klättra ner..

 Som tur så balanserade mamma mig ner från bomben.. Hahaha.. Ja vad ska man dit upp och göra egentligen? Barn på nytt ibland..
Vi fortsätter i ett annat upplägg, För här var på Gripsholms slott. Nu vandrar vi vidare till medeltiden.. Följ med!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar