torsdag 12 juli 2012

Trassels ADHD

Städat hela dagen, började i morse med att städa nedervåningen och nu ser de mysigt ut. Tända ljus och de luktar rent. Tvättat och städat altanen, lagt dit en matta på altanen också. Bäddat rent i min säng också. Kalkat av Tassimon och kaffebryggarenoch plockat lite här och där, dammsugit samt torkat av golvet. Satte mig sedan ned med en kaffe på altanen och njöt av solen innan regnet kom. Då var de skönt och varmt. Passade p att njuta och så och slöade till en aning.

Tände lite ljus eftersom det blev mörkt och de var ju klart, regnet kom ju strax efter. Rensade kakelugnen också och satte in ljus där och de blev riktigt mysigt om jag får säga det själv.. Ljus är alltid mysfaktor, älskar ljus..
När jag var klar kom Åsa, Wilma och deras hund Tiger. Tiger är något lugnare än min ADHD hund som blir som ett vilddjur när han får besök av andra hundar. De är full race på honom från de att de kommer tills de går hem. Idag körde de race i soffan medan vi fikade och Trassel körde en repa rakt över Åsa som hade kaffekoppen i handen. Och vips så vart hon ner dränkt med kaffe.. Haha, ja de var faktiskt riktigt roligt.. Haha..
Haha, vad ska man göra mer än att skratta åt det.. Haha!! Min hund har verkligen ADHD ibland..
Igår var vår Bengal katt ute på jakt och fångade en kaninmamma och bakom en sten satt en liten kaninunge bakom och pep. Marcuz som fått kaninnojja tog givetvis in den och den var så liten. Men han sålde den till Julias kompis för 150 kr.. De var och varannan dag som Leo kommer med en kanin i käften.
Katten Leo går till Attack mot kaniner, stora som små. Igår så var det den här lilla som blev föräldralös pga Leo. Undrar om den kommer att klara sig? De bedömde att han var 3-4 veckor gammal. Och behöver matas. Julia och hennes kompis hade ihop sina kaniner och en natt här och de lekte verkligen rövare. Spån överallt och pippade som kaniner. Tur att våran kanin är steriliserad.
Igår så var mina stora tjejer här och myste. Vi åt jordgubbar och glass och gosade med Wayne. Alexsandra och Lennze stannade kvar på grillmiddag,
Här njuter tjejerna av jordgubbar och glass.. Yammi!!
Alexsandra tränar för bebis, men verkar est vettskrämd.. Haha


Fint väder ger oftast grillning.. Vilket Alexsandra dilla till sig. Flintastek, och grillspjut samt Grillkorv..
När vi var i Furuvik så hittade jag ett hjärta, som jag ska ge till mamma... Vi kallade alltid pappa för Hjärtegrynet pga hans namn Gert. Min älskade pappa jag saknar dig så <3
Nu tänker jag ta en powernap i soffan, är så trött att ögonen går i kors, har även ont i magen och smärtor i ryggen.
Mot Divansoffan nu då!!

Enjoy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar