söndag 8 juli 2012

Barnvakt

Igår var jag barnvakt till mitt barnbarn Wayne, som alltid är det mysigt med bebis och den där goa bebisdoften.. Man sitter o snusar på honom hela tiden :-) hihi..
De var kvavt igår, klibbigt och kladdigt. Igår så grillade vi och åt jordgubbar med glass. Tittade på 2 st filmer. En helt vanlig mysdag helt enkelt. Och gäster hade vi haft av Johan och Johanna på dagen.
Här grillas det.. Yammi!!!

Jag och Wayne jollrade tillsammans.. <3 Kärlek!!

Efterrätt med jordgubbar och glass samt pärlsocker på.. Ja jag vet jag e annorlunda..
Vi tittade på film, eller de andra tittade film medans jag och Wayne vandrade runt här. Han hade en liten skrik och gnäll period så där till kvällen.. Men va gör de, de hör ju till.. Bara man reser på rumpen och går runt lite så blir de bra.. Efter det så var de blöjbyte och då fick han lufta rumpen lite och givetvis kissa han på mitt ben.. haha, din lilla rackare <3


Här jollras det och luftas rumpen.. Blixten var lite stark så vi blundade.. Efter en mysstund och välling somna han in tugnt vid 24.00 tiden.

Här smygfotar jag min prins som ligger i min säng för natten. Han vaknade till vid tre, fyra tiden och fick lite välling och somnade om. Vaknade runt 07.00 igen och fick ny packning eftersom den var full med dynga. Lite frukostvälling fick han också och sedan somnade vi om igen till 10.15
Vi tog en liten längre promenad runt området där vi bor med Wayne i vagnen och Trassel i koppel. Var rätt skönt att gå ut och strosa runt med mina sötisar. Rebecca var på anställningsintervju i Lina för personlig assistent. Och igår jobbade ho för en sekt på berget som gifte sig.. hhahaa.. Lät så kul när hon berättade.

Somnade in i vagnen och vi fick lite brådska hem eftersom Rebecca skulle komma efter hon vart i Lina. 
När Rebecca kom så öppnade sig himlen med blixtrar och dunder och ett redigt skyfall.. Vilka magiska under va.. Vi satt på altanen jag och Rebecca och njöt av de smattrande regnet. Trassel däremot blev livrädd och for in som en virvelvind..
Regn, regn och mera regn...

Det bara forsar vatten och åskan går.. och där satt vi.. 
Gick på toaletten och Rebecca glufsa i sig min latte under tiden.. ahaha, Ändå hade hon ju fått en egen.. Busunge <3
Efter att Rebecca åkt hem så gick jag ut och satte mig på trappan till altanen och rätt som det var kom den här mindre gosiga saken krypandes på trappan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar