tisdag 24 juli 2012

Igår och idag..

Igår var vi uppe vid Enskede, jag och mamma.Pappas gravsten är så gott som klar efter mycket om och men och mycket strul. Den är inte riktigt klar ännu, men snart så.. De ska in mer text och så ska 2 st sparvar sitta på den här egengjorda special designade stenen.
Mot Enskede..
 Men de var dock inte det lättaste att hitta upp till Enskedes gravvård. De ligger alldeles intill Skogskyrkogården. Hade dock GPS som inte visade var alla byggen var och givetvis körde vi fel flera ggr. Men efter ett jäkla letande fram o tillbaka så kom vi fram.

Tänkte faktiskt ge er ett smakprov på stenen, själva designen är klar men textningen är inte klar..
Vad tycker ni om grunden? Har vi tur nu så kommer stenen på plats på fredag, senast nästa vecka.. 
En utav mässingsparvarna som ska sitta på stenen.. Blir 2 st stenar..
På väg hem så åkte vi givetvis fel på grund av vägbyggen och brobyggen.. Blir galen på den där GPS:en.. Till slut hittade vi en busstation och lämnade bilen och tog bussen hem (skämt). Vi stannade till vid Globen och "7 eleven" och köpte cigg, kaffe och en varsin bulle. Och så satte vi oss helt vilse på en busstation och fikade.
Sedan hittade jag faktiskt hem från Globen utan den där hemska GPS:en. Körde mamma hem och sedan åkte jag hem direkt och så gjorde Julia mat. Hon gjorde hemmagjorda biffar, ungsbakade potatisklyftor och sin underbara goda pepparsås.
Smaklig Spis!!

Idag har jag städat i Marcuz rum, vår egen lilla griskulting som inte alls gillar att städa i sitt rum. Men med hjälp av mamma så gick det bra. Städade mitt sovrum också och nu trilla kronan ner att det inte är bäddat där uppe. SHIT!! Finns det något värre att bädda när man precis ska gå o sova?
Sedan fick jag en grym smärta i rygg och mage. Detta gjorde mig aggressiv och så hade jag teletid till läkaren. De hade igår pratat om mig i läkarteam. Nu gäller det att bli klar med prover och röntgen. Så får vi se sen om de kommer bli operation eller inte... ÅNGEST!!!!!
Tog en skön dusch och så har Rebecca varit här och hämtat Julia för att hjälpa henne att baka under morgondagen. Rebecca fyller nämligen hela 24 år i morgon. Men vi ska dit på torsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar