måndag 30 april 2012

Slö Valborg

Valborg idag och vi grillade eftersom vädret var kanon!!! Men någon majbrasa orkade jag inte med. Har sett dom där majbrasorna varje år och så förbannat spännande är det absolut inte. Inte meningsfullt för fem öre. Familjen är ute och kollar majbrasor. Julia var med tjejerna på middag. Grabbarna cyklade iväg för att spana in majbrasan. Karlsloken tvingade jag ut för att få en lugn stund för mig själv. Men innan det så grillade vi och åt gott.

Har ni sett vilka konstiga kapsyler på ölen. Är det någon form av pokeröl? haha.. färg har vi här i varje fall. Och 8 st upp druckna öl.

Marcuz var jätteduktig och planterade blommor i trädgårdskrukor som vi fått av min mamma. Men måste köpa några flera blommor i morgon eftersom de tog slut. De blommor jag hade hemma var kvar efter planteringen av pappas och brors gravplatser. Synd att bara hiva iväg de som blev över.
Så här planterar grabben med de gröna fingrarna blommor i krukor.


Duktig kille det där, han gillar att plantera, fixa och greja och det där blev ju kanonbra, I morgon får han fortsätta plantera medan jag tänkte pynta lite på altan så man får den där riktiga myspyskänslan.
Här blev min fina ensamma majbrasa, inte någon stor sak men lite majbraskänsla ändå för en trött, slö och matt tjej som mig!! Helt fungerande för mig i min ensamhet. Det är inte så att jag blev övergiven utan det var själv valt att få en lugn kväll för mig själv. Har ju ändå varit lite känslosamt idag när vi kolla ut gravsten och besökte kyrkogårdarna.

Ett glas vin är inte heller fel på en valborg och givetvis i mina fina "Gynningglas" och en del fina ljusstakar tända.. Mys Pys <3

Jag och mamma köpte skor helt gratis idag. Jag tog de svarta tygkängorna och ett par rosa ballerina skor. Bra att vara medlem ibland. Och så hitta man ju sött till barnbarnet också <3

Idag är mitt barnbarn exakt en vecka gammal, lilla fina söta Wayne och här är en bild på när han är exakt 1 vecka gammal. Min lilla älskling <3
Nu tänker jag titta runt lite på nätet efter någon snygg klänning till Angelicas och Tobbes bröllop den 16 juni..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar