lördag 28 april 2012

Hundra bloggfrågor med svar!!



1. Hur gammal är du om fem år?
Om jag fortfarande är vid liv så kommer jag att vara 25 år sisådär, varje fall i barnasinnet ;-)
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Laila och hennes kids, samt mina egna gullianer till kids
3. Hur lång är du?
  169 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
En film om äckliga spindlar
5. Vem ringde du senast?
Min flicka Rebecca Se hennes blogg här
6. Vem ringde dig senast?
Min andra dotter som är i Filippinerna se hennes sida här Se hennes hemsida här
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Vi börjar fika nu, från min vän Laila.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa, hatar att sms:a

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Min mamma är änka, då min älskade och kärleksfulla pappa lämnade oss i den fruktansvärda cancern i bukspottkörteln. Saknar honom så otroligt mycket. Mannen i mitt liv och mannen som gav mig liv.

10. När såg du senast din mamma?
Igår
11. Vilken ögonfärg har du?
Blåa

12. När vaknade du i dag?
Klockan 09.00

13. Vilken är din favoritjulsång?
Ja du, de finns många fina.. Ingen speciell faktiskt.

14. Vilken är din favoritplats?
Tror faktiskt det är Thailand på Koh Samui, liggandes på en strand och sedan sitta på en mysig resataurang.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhuset operationsal och intensiven.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag tror att vi befinner oss i en lägenhet i centrala Stockholm på söder.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Att alla skulle dö ifrån mig, det skrämmer mig änu idag.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Minns inte..

19. Hur stor är din säng?
160 x 220 säng
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär, en bärbar och en Ipad

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med T-shirt

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fem, kanske sex
23. Hur många landskap har du bott i?
Två

24. Vilka städer har du bott i?
Södertälje, Gnesta, Mölnbo och Södertälje igen.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor inomhus och skor utomhus.
26. Är du social?
Ja. fast i bland blir jag helt tvärt om. Vill inte gå ut, orkar inte prata i telefon, ingenting…
27. Vilken är din favoritglass?
Ben och Jerry
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Cheesecake
29. Tycker du om kinamat?
Jorå. Lite smaklöst och tråkigt men det går ner, helst Thaimat för de är lite mer puff i.
30. Tycker du om kaffe?
Ja, kaffe med mjölk och Tassimo Latte.
31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe el Latte
32. Sover du på någon särskild sida?
Högersidan är min heliga plats.

33. Kan du spela poker?
Ja
34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja! Vem gör inte?
35. Är du en beroendemänniska?
Både och… eller jo, det är jag nog.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej faktiskt inte..
37. Vill du ha barn?
Har ju fyra redan plus ett bonusbarn som jag accepterar och behandlar lika som de övriga..Men jag har med stolthet fått ett barnbarn vid namn Wayne <3
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja. "-3 ggr med barnen
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet om det inte är svinkallt.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Hem, kläder och resor
42. Äger du dyrbara smycken?
Inga svindyra, nä
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Big Brother 2012

44. Kan du rulla med tungan?

45. Vem är den roligaste människan du känner?
  Ja min bästa vän (Wifey) Jag kan skratta så jag kiknar tillsammans med henne!
46. Sover du med gosedjur?
Nej, växt i från det ;)
47. Vad har du för ringsignal?
Sonys orginal
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej tyvärr..

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett nagellack
50. Flirtar du mycket?
Ja förr kanske, men inte längre..
51. Kan du byta olja på bilen?
Jag? haha.. vart gör man det?
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Ja, och körkortet höll på att ryka med.. Men trevlig polis som endast gav mig böter. De flesta tror de beror på att jag är tjej o hade urringat på mig.. hm!!
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Minns inte men håller på med boken om "Madeleine"

54. Läser du dagstidningen?
På nätet eller hemma hos mamma.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Amelia

56. Dansar du i bilen?
Dansar vet jag inte men kanske rör mig lite om det är riktigt bra musik..
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
107.8
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Det var mobiltelefoner som barnen skulle ha.
59. När var du i kyrkan senast?
På min morfars begravning.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Jonte Karlsson även känd basketspelare

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Det var nog i Norge och aldrig mer.. Husvagn eller hotell för min del.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min mamma.

63. Vad lyssnar du på just nu?
Tv:n i bakgrunden
64. Har du varit med i tidningen?
Ja i sammanband med mitt giftermål år 2000 i Las Vegas

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Något i Thailand på fyllan..
66. Vem såg dig naken senast?
Min sambo
67. Vad är det för färg på din tandborste?
Gul
68. Hur imponerar man på dig?
Oj svår fråga! jag blir impad av överraskningar, så som resor, presenter . Blir imponerad av osjälviskhet och hjälpsamhet utan ”baktankar”.
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Mina närmaste vänner
70. Har du någon piercing?
Jag har haft men de har vuxit igen pga alla operationer jag gjort.
71. Din största vinst?
När jag vann skithuspapper som jag och nappar som blev tryckta med det jag hade ritat och målat. Sedan på Triss har jag vunnit.

72. Civilstånd?
Sambo och förlovad
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook och min blogg

74. Är du fåfäng?
Ja, det är jag nog. Fast jag är inte fånigt fåfäng. Bryr mig inte så mycket om märkeskläder och har inga problem med att gå ut osminkad…
75.  Ångrar du någonting du gjort?
Ångrar bara sådant jag inte gjort
76. Hur gammal är din pappa?
Min pappa blev 66 år
77. Vilket är ditt drömjobb?
Polis

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Resa mycket mer eller flytta till ett varmare land
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Fiskar, hund, katter, kanin, marsvin och möss

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Att jag modellat, jag är väldigt berest och jag äter inte mer än en barnportion som max per dygn.

81. Svär du ofta?
Ja, alldeles för ofta
82. Sverige när det är som bäst?
Stockholm By Gummibåt
83. Kan du åka slalom?
Ja.Men de var 5 år sedan sist pga sjukdom.
84. Vad har du ätit i dag?
Bulgur med kycklingspett
85. Vad har du för utbildning?
Ingen för jag är självlärd.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Vet inte
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Allt.. Nej då.. Min mage då efter alla operationer.. Men de ska skönhetsopereras när jag pallar med en op till.
88. Vilken är din bästa egenskap?
Inlevelseförmåga
89. Vilken är din sämsta egenskap?
Glömsk
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Hm…svårt…Kan inga
91. Saknar du något?
Ja
92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja, barnens. Min egen bryr jag mig inte om.
93. Vad gör dig ledsen?
Sorgliga saker som när någon dör…. Kan bli ledsen av andra orsaker också. Mindre betydelsefulla men personliga..
94. Vad gör dig glad?
När mina barn skrattar. Blir glad av att själv skratta också. Man borde skratta mer 
95. Har du varit gift eller förlovad?
Har varit förlovad 4 ggr och gift 2 ggr
96. Vad ska du göra i helgen?
Vet inte..Hälsa på min lilla bebis Wayne
97. Vad är det knasigaste du gjort?
Det kan jag nog inte tala om här..Nåt syndigt! Så mycket kan jag avslöja!
98. Vad har du för laster?
Rökningen, fast jag bör sluta.. säger min läkare
99. Vem är din förebild?
Wifey!!
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
 Blogga kanske och läsa min bok.






 Så där ja, blev ni något klokare? haha, inte jag i allafall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar