fredag 13 april 2012

Träning, prov o en god natt puss!!

Idag har jag varit på sjukan, precis som doktorn har sagt. Är ju väldigt anti sjukhus vid det här laget.
Men de var bara ta sig ditåt. Sticka sig i armen och gå därifrån igen.
Gick rätt fort med de tog typ 3 veckor innan jag kom dit.. haha.. Ja ni förstår vad anti jag är sjukhus nu. Men vad fan ska jag göra, det verkar som allt börjar om igen. Jag vill inte alls!!
Sedan drog jag iväg till sydpoolen och hämtade mitt träningskort. Så nu jäklar ska jag börja i morgondag med att simma. Och på måndag kl 09.00 har jag en instruktör som ska gå igenom träningsmaskinerna med mig. Sedan finns de här gruppträningspassen. Det är bara till att köra på nu då!!
· Afrodans
· AiChi
· Body Pump
· Box
· FaR - flera olika pass
· Latino
· QiGong
· Spinning
· Step
· Yoga/EnergiYoga/AntistressYoga
· Aqua
· Aqua Sjukgymnastik
· Aqua Gravida
· Zumba

Ser ut som en troll på fotot.. hehe!! I morgon ska jag, Julia och Mackan samt min stora flicka Alexsandra åka till badhuset. Det är ju trots allt sportlov, Äh, men nu är jag väl redan ute och simmar. Jag menar de har ju påsklov för sjutton. Tänkte ta och sola också så slipper man se ut som en kritvit vandrande iprengumma. Fy, fasiken vad jag håller tummarna på att detta ska hjälpa mig med smärtorna från mage samt rygg. När man har något som heter Bechterew och början till diskbråck på två ställen så är det faktiskt det bästa att man tränar, hur ont och hur jobbigt det än är. Jag kommer att börja lugnt med mest simning som är de bästa för rygg o mage. Jag vägrar och vill inte sitta hemma som en kolli. Har en vän och hennes man har Bechterew och han jobbar varje dag 7 dagar i veckan och han har ont, plus att han får ögoninflammationer allt som oftast. Tycker det är duktigt gjort av honom, att han inte lägger sig ner och självdör typ.

Var förbi hemma hos tant Laila idag och i morgon fyller tanten 40 år. Och den 20:de ska jag på brudfest alltså. Haha.. Det kommer kännas konstigt att gå på tantkalas när man själv typ bara är 25 år. Marie och även troligen Åsa blir med. Kanske Johanna med om jag får som jag vill.
Grattis Laila på 40 års-dagen!! 
13/4 2012
I morgon ska denna dam få gästblogga här på min blogg och tala om hur livet känns när man är så pass gammal!! Håll utkik =)

Sedan var jag hem till min mamma som behövde handla hem mat, även fast jag har haft jätteruskigt ont idag så måste jag hjälpa min älskade mamma. Jag älskar henne så och hon är den ända jag har kvar. Och det är min skyldighet att hjälpa min mamma, och jag gör det inte för att jag känner tvång, utan för att det handlar om att det är min älskade mamma och det är hon och jag nu. Min fina mamma. Ska berätta en sak. Idag fick hon veta att hon fick lägenheten i Nykvarn. Samtidigt blev jag glad, samtidigt blir jag ledsen eftersom mitt barndomshem och mina föräldrars livsverk bara försvinner. På lördag ska vi dit och plocka ihop saker som gräsklippare, utemöbler, högtryck och en massa verktyg. 
Tänkte att hela familjen skulle åka dit och så har vi en heldag och grillar lite grann och bara umgås. Njuta av de som finns där. Ta vara på den sista tiden som en gång var mitt barndomshem. 
Här är det dagens handel med mammsen <3 och sen så körde jag hem henne men var tvungen att åka hem på en gång. Hade grymt ont och var jätte, jättetrött.




När jag kom hem la jag mig raklång i sängen och bara låg där i några minuter och då kom Julia med min mobil och började fota mig.
Sedan så blev det middag, de andra åt gulaschsoppa med creme fraiche och baguette. Medans jag åt min bebismat. Får väl hoppas att jag går ner lite i vikt med bebismaten och träningen. Men jag måste spola Ben och Jerry glassen och Latten. Nu blir det mer vanligt kaffe och till lite festligare kvällar så ska jag unna mig en latte.
Dagens middag.. hehe, uppvärmd på min lilla minimini grill.. hihi.. Visst är den urgullig. Egentligen är det en askkopp.
Snart börjar "Jerry Springer" om en kvart för att vara exakt, så nu ska jag väl börja lägga ner skrivandet för idag/natt. Blev ett långt inlägg idag. Och orkar jag hålla mig vaken så kan jag se reprisen på "Big Brother" också.

Nedräkningen av barnbarnet som ska anlända om 8 dagar har börjat. Jisses 8 dagar. Tralalalaaaa!! Måste boka en dag då vi kan fota henne, snarast. Måste ju finnas vackra magbilder.

Nä nu mina vackra, fina söta, rara varelser så ska jag nu upp och tvätta bort smink och borsta tänderna.
 Här får ni en dagens puss, jag fotad trött av en liten Julia som smyger med kameran.. PUSS PUSS!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar