söndag 8 april 2012

Skolorna idag..

Skolor idag är något som jag måste kritisera stort. När min son skulle börja sjuan så tänkte vi att Södertälje Friskola kunde vara bra, plus att de öppnade 2 st till sjuor till förra året. Vi var där och titta och skolans lokal som de visade såg hyfsad och trevlig ut. Men det är inte sanningen.. Nu har man sett hur resten av skolans utrymmen ser ut. ÄCKLIGT!! Det pissas på varandras skåp (stinker i skolan av piss), de bryter upp varandras skåp, slåss, klottrar ner hela skolan, skolan är skräpig och förstörd. I varje klass finns högst 2 svenskar resten har andra ursprung.
Min son har blivit misshandlad i skolan och detta har vi polisanmälan på. I förra veckan så var min son på videosamtal på polisstationen och detta kommer att gå vidare och min son blir tilldelad en advokat.

När vi var i Åre hade vi även inbrott i 2 st förråd och en del smågrejjor blev stulna samt en ny moped. Så klart visade det sig att det var en det var en i min sons klass från Södertälje Friskola. Detta är med polisanmält. Smarta drag att ringa min son som då sätter på högtalar telefonen och jag hör hur han erkänner att han har tagit mopeden tillsammans med en till kille.
Sjuka i det var att de lovade min son en ny moped, alltså stöldgods givetvis. Allt detta vet polisen om. Och vad tror ni, tror ni att det är de 2 svenska eleverna i klassen eller de med utländskt påbrå? haha, vilken uppfostran! Här är de uppbrutna låset!! Detta var min dotter Alexsandra som var kattvakt som upptäckte detta.

Sedan har vi min yngsta dotter som har haft ett tufft år, med mycket sorg pga dödsfall och jag som legat på sjukhus som oroat henne väldigt. Hur som helst så hade vi tagit 2 dagars ledighet (godkänd av lärare) för Julia pga Åre resan, vilket läraren tyckte var bra att vi fick åka iväg hela familjen och få bara vara med varandra.
Den dagen började en av Julias närmaste vänner skicka en hel del massa otrevliga sms till Julia.
Tex: att hon borde tänka på sina betyg eftersom dom är så dåliga enligt denna kamrat och att jag som mamma var dålig pga av att Julia var ledig för att åka till Åre. Julia är dock inte sämre än klasskamraten själv som också har urdåliga betyg. Hur som helst angår inte detta andra elever. Klasskompisen som skickade sms:n gjorde stora kränkningar mot mig som förälder på grund av att vi åkte till Åre. Julia är idag hemskt besviken på henne, samt att de är 3 st mot en. Sedan kanske man inte ska kalla andras föräldrar för oförskämdheter heller, när man har en förälder som är lika gammal som Julias mormor om inte äldre.
Jag är i varje fall inte blind, och kan se att alkohol i småflaskor har försvunnit härifrån och man kan undra om sms:arens föräldrar har sett att det försvunnit alkohol hemma hos dem. Julia har nämligen erkänt detta för mig för länge sedan, därför får Julia inte sova där längre. Litar inte på att de har uppsyn över ungdomarna. Tyvärr kan man inte vara så godtrogen mot tonåringar. Backa bandet till när ni själva var unga.. Vad gjorde ni då? Eller ja, ni kanske har glömt!!! Med tanke på åldern.

Sedan tycker jag man börjar med att sopa framför sin egen dörr innan man öppnar käften!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar