tisdag 10 april 2012

Kreativ insikt

Min mage har absolut inte varit snäll på något vis idag, lite väl för uppkäftig tror jag!! Men tyvärr ger jag tillbaka med en dos smärtstillande!!
Vi var bjudna på middag hos barnens farmor på påskmiddag i söndags. Men innan dess så var inte mitt humör på tipp topp för jag var riktigt trött och hade ont. Detta bidrog till de dåliga humöret bland annat jag hade hela dagen.
Men sov en stund på eftermiddagen och sedan var de snabba puckar för jag blev väckt kvart i fem och vi skulle vara där klockan fem.

Efter middagen så fick jag sjukligt ont i magen igen, beror nog på att jag inte har ätit den kost jag ska. nämligen barnmat på burk. Men eftersom de är påsk så tänkte jag kör så här tills efter påsken..
Somnade i farmors kungliga divansoffa. hihii..
Från "farmors" balkong på nionde våningen.

Fick en present utav henne och de är en amulett sten. och så här står det om den..Det är här är en din amulett, din egen lyckobringare!
Den har en symbol på ena sidan och en text på den andra sidan, en tolkning av vad symbolen kan betyda.
Amuletten du har valt betyder någonting för dig. Fyll symbolen med dina tankar, känslor och drömmar. Vad är viktigt för dig? Vad vill du? Vilka är dina drömmar? Lägg gärna lyckobringaren där du ser den varje morgon. Titta på din amulett och upprepa de positiva orden eller din egen tolkning av symbolen för dig själv, så att den kan genomsyra din dag.

Eller lägg amuletten i väskan eller fickan, för att hela dagen vara nära den och dess stärkande budskap.
Amuletten kan passa fint på en "positiv plats" eller "måbra-hörna". där du samlat vackra saker och minnen, saker som påminner om vad som är viktigt i livet för dig.

Lyckobringaren är dessutom en fin gåva-kanske som minne av en ceremoni (bröllop, namngivning, mognad, nystart eller något annat). Eller bara som en liten uppmuntran till en vän i behov av stöd.


Tusen Tack "Farmor" och jag vet vad innebörden betyder för den här. Du vet hur mycket skit jag har haft och det här är en liten tankegåva från henne till mig. Tänk om alla människor kunde stanna upp en stund och tänka lite på hur andra människor mår ibland.
Har du någon gång tänkt på hur din vän mår ibland tex? Har du tänkt på hur dina föräldrar, morföräldrar, dina egna barn tex?
Någon som jag saknar så är det Alexsandra just nu, hon stötar mig i en viss sak. Jag önskar att hon vore här så jag fick krama om henne hårt.
Men jag längtar efter er andra i mitt liv så mycket också. Just nu är jag lite "OFF" och de blir lite så att jag inte är så duktig på att höra av mig då. Ja, så blir vi alla ibland men alla måste få vara lite "off" ibland precis som man får vara jättemycket "ON" också..

Sitter och halv döar framför datorn och tittar på BB "Live" Roligt tema denna vecka "De fattiga och de rika"..

Pussen och Kramen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar