söndag 8 april 2012

Påskdagen

God morgon!! Eller eftermiddag rättare sagt. Är inte på humör idag, varnar redan nu så välj dina ord rätt eller vad du gör. Har grymt ont i magen också, och sovit rent ut sagt skit.
Men skit i samma!! Det syns ju inte utanpå och då e man inte sjuk, eller?
Igår hade vi påskmiddag där de flesta inbjuda inte kom.. DÅLIGT! Med tanke på att man handlat upp till visst antal personer. Skärpning där.


Mamma och jag var ut till pappas och lillebrors gravar och pynta lite, tände ljus o smycka lite. Känns konstigt, de känns fortfarande som om pappa finns och det bara är en ond mardröm. Saknar alla de mina <3


Hemma blev det lammstek och potatisgratäng och det var helt underbart gott. Fast jag fick inte i mig speciellt mycket. Kanske de är därför magvärken är som den är idag. Normalt brukar man inte äta kofta. Idag ska vi iväg och äta middag, skönt. Fast samtidigt jobbigt pga mitt humör och de onda.. Sömnbrist är det dåliga humöret för i varje fall. Rebecca dök över i går kväll också och både Alexsandra  och Rebecca var kvar här till 00.30. Skönt och mysigt att ha alla kidsen samlade tycker jag. Puss på er mina pussgurkor. Och nu är det absolut inte många veckor eller kan ju gå på dagar också kvar tills man blir mormor.. Hhaha.. vi har fixat ett "Lattemormorgäng" hehe..


Barnen fick ett varsitt påskägg utav Alexsandra. Urgulligt. Min lilla fina dotter <3 

 Här ligger min son i min säng med min nalle som jag fick vid ett tillfälle då jag och min pappa blev sjuka samtidigt. Denna nalle heter "Gerte-Grynet" och jag berättade en historia för Marcuz och nallens historia. Marcuz blev ledsen och somnade med "Gerte-grynet" i sin famn. Mackan är så ggo när man har sina egna stunder med honom.. Jag älskar dom stunderna, då vi pratar om skolan, morfar, farfar, varför mamma opereras så mycket och de finns tusen saker han går o funderar på. Och på våra mysstunder så pratar om llt mellan himmel och jord.

Nu ska jag ta en promenad med Trassel och därefter lägga mig i soffan och hoppas på att värken slutar. 
Måste ringa mamma och säga att vi kommer i morgon istället. Vi är ju ändå lediga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar