onsdag 10 augusti 2011

Liseberg

Helt undebart!! Jag har EGEN tid just nu!! Bara jag i husvagnen och vinden som tar tag i husvagnen ibland. Men annars är det TYYYYYST!! Gud så skönt. Lite lugn och ro är värt allt guld jag äger när man bor i en husvagn. Barnen är ju så uppspelta 24/7 och munnen går i ett på dem. De är på Liseberg och roar sig själva idag. Köpte 2 dagars-pass till dem igår. Men det är ju lite trist att det regnar idag, men de kommer lite solglimtar då och då.. Hoppas de får en bra dag där inne på tivolit. Det lär väl inte vara så lång köer till karusellerna i dag i vaje fall.
Idag har jag hemlängtan, dag 3 är alltid denna hemlängtar dagen. Saknar min Pappa, min Mamma, min dotter som är i Egypten (hoppas deras magsjuka gått över), Rebecca, Johanna, Marie, Marita, Nettan, pokernördarna, katten, fiskarna, min  27 tums Mac dator.. Ja precis allt de där vanliga som man har hemma. Vad är det dom säger.. Borta bra men hemma bäst. Det är sant, speciellt dag 3. Men har stillat min hemlängtan med att prata med Johanna i telefonen..

Igår var vi på Liseberg hela dagen, det var karuseller, god mat, sockervadd, skoskav, trötta ben, törst av alkoholhaltiga drycker och av icke alkoholhaltiga drycker, spöken på Gasten, chockladhjul, ballerina kex & geisha jumbo vinster, gröna kaniner, Balder, Goa Gubbar.. Ja listan kan göras lång. Dagen var helt okej med solglimtar ibland men överlag var det rätt kallt.

Vi ska väl åka in till Göteborg och stöva runt på Avenyn en stund och eventuellt möta upp "Hanson".. Fast just nu ligger jag här i husvagnens säng och njuter av största möjliga tyyystnad och suger på en Gränna polkagris. Kommer somna snart tror jag, men vad gör det? Ingenting, det är ju semester trots allt..
Köpte mig en superskön mysfilt på Liseberg igår, så myyyys är den. Ska ta en bild på den sen så ska ni få se den mysigaste filt ever.


Gröna kaniners rock and roll parad...

Jag bland många goa kaniner.. I like kaniner..

Marcuz har hittat sig en ny stil som punkare..

Vilka stora händer alla har.. som dasslock nästan ju..

Hade samma handstorlek som Carola Häggqvist.

Även samma skostorlek..

Jag och fina sonen på väg till "Gasten", men Marcuz fick syn på fiskar i vattnet och sånt gillar min storfiskare.

Hej, hej här har ni mig.. Lite skakis inför besöket bland spökerna.

Sötaste killen i världen är min son..

Undrar om han är lika ful utan detta smink, eller han kanske är snyggast med sminket på.

Vilar mig lite och väntar in mitt resesällskap för lite mat.

Vi hittade den elakaste kaninhataren här i Göteborg.. Han hatar kaniner.. el mig?? hehe

Billy o Marcuz åker karuseller som aldrig förr..

Gud så elak människa här.. Biter i mina öron.. Va gör en sån elak djurplågare på Liseberg? Åk hem med dig!!

Nä, detta var droppen.. Nu dumpade jag den där djurplågaren och jag som trodde vi var vänner för livet?? Ne.. fy!!


Hitta Ballerina kakor på rulle.. hm, kaniner gillar kaka.. Vill du ha kaffe med dopp så välommen till husvagnen på Lisebergs Campingen..

Geisha godis.. vill du smaka??

Jag har investerat i spargris, nu ska jag spara till en solsemester till mig och mina barn..

Köpte en ängel till min mamma <3

Nu kommer sömnspårvagnen och plockar upp mig... ZZzzzzzzzzzzzzZzZZzz!!!

Ha en bra dag vart än i världen du befinner dig..
Kärlek och Respekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar