söndag 7 augusti 2011

Gränna

Efter att ha letat efter en husvagnsnyckel i 4 timmar som "Musse" har förlagt någonstans inom husets fyra väggar. Vände upp och ner på hemmet i stort sätt, vartenda vrå, hörn, över och under så hittade vi den inte. Tillslut var vi tvungna att hämta en extra nyckel hos mina föräldrar. Detta gjorde att vi inte kom iväg förän vid 17.00 tiden.
Och som inte det vore nog så har vi ju dagen till ära regn REGN och skyfall av regn.
Det började ju bra detta!! Hmm..

Nu har vi bilat oss ner till blåshålet "Gränna". Ända sedan barnsben har jag minnen om denna Camping i Gränna som tråkig och blåsig. Det blåste jämt här. Så NÄ, Gränna Camping har jag aldrig gillat och kommer aldrig att gilla. Men vi stannar över natten här bara (som tur är) och fortsätter i morgon mot Göteborg.
Men innan vi åker vidare till Göteborg ska jag ta en tur i stan här, för den är verkligen mysig, lite alla barn i Bullerbyn känsla över det. Vi ska till "Franssons" polkagristillvekning och fylla på min pappas polkagrisföråd. Han har lagt in om en beställning på polkagrisar om vi åkte förbi Gränna. Och jag kan ju inte låta bli att styra bil med husvagn hit till Gränna för att uppfylla denna önskan om färska polkagrisar till min pappa.

Här på kvällningen när vi har kommit oss till ro. Bäddat och plockat in alla kläder i skåp, lådor och matvaror i kylen så hade vi lite mys med att äta kräftor och goda ostar. Fira lite för första semeterdagen..
Lite pics ska ni få..

Kräftklon är de godaste på hela kräftan..

Kräfta och Carlsberg

Marcuz och Julia glufsar..

Marcuz njuter av de röda krypen..

Våran bostad den närmaste veckan.. Vi är riktiga tattare..

Marcuz krypin..God Natt!!


Nu blir det sova och i morgon bränner vi gummit på bilen och husvagnen ner till Göteborg..
Sov mysigt alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar