måndag 22 augusti 2011

Bedragen av Katerina Janouch

Cecilia Lund älskar sitt jobb på sjukhuset där hon befinner sig mitt i livets mest dramatiska ögonblick, födelse och död. Privat tuffar det på, med fyra barn och äkta maken John som är fotograf samt hus i en trevlig förort. Varje dag är fylld till brädden men hon är ganska nöjd. Och så som det alltid varit, ska det alltid förbli - eller?

En oväntad händelse slår plötsligt sönder deras tillvaro. Det ringer på familjens dörr och där ute i vinterkylan står en främmande ung man, Simon. Han hävdar att John är hans far och han själv frukten av en passionerad tonårsförbindelse. Just då förbereder John en längre utlandsresa. Cecilia står med ens ensam och konfronteras med den hemlighetsfulle Simon, samtidigt som sprickorna i hennes och Johns relation blir allt djupare. Runt familjen vävs ett nät av oförklarliga händelser och svek. Det är inte helt lätt att avgöra vem som är bedragen - och vem som bedrar.

Bedragen är den första delen i romanserien om barnmorskan Cecilia Lund.

Recension: Detta är enligt min smak en typ må-bra bok/chicklit, det är en bok som handlar om mest vardagliga ting förutom en sak. Den är lättläst och trevlig. Rekommenderar den till dej som vill ha en bok som är lättläst och om man fly omvärlden lite och se att det finns andra som har det mkt värre än en själv. Kan hålla med om att den var lite seg men inte så seg att man ville lägga ifrån sig boken helt, jag ville hela tiden veta om Cecilia och hennes familj. Jag kom lätt över den delen av boken som jag tyckte var lite seg. Jag kommer läsa hela serien om barnmorskan Cecilia och njuta :) Trevlig läsning.
Denna bok får 4 champagne flaskor utav 5 möjliga från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar