lördag 27 augusti 2011

Hemma i mitt gamla flickrum..

Ligger i mitt gamla flickrum hemma hos Pappa och Mamma. Jag sover kvar här i natt. Vill vara nära mina allra käraste. Pappa är betydligt sämre idag. Det är så hemskt att se honom må så pass dåligt och de ena jag och mamma kan göra är att se till att han får i sig smärtstillande och försöka truga i honom mat. Idag har det inte gått.
Här på kvällen började Pappa bli mycket sämre och som vanligt vill han inte att vi ringer Pallaktiva. Han blev nästan arg. Men jag gick undan och ringde dom i allafall. De kom efter 30 min. Han fick morfin i spruta och en lugnande spruta att sova på. De tog även prover på honom för att kolla om han har någon infektion efter cellgifterna. Vi får svar på det i morgon tror jag. Nu sover han iallafall tryggt, inte alls så där oroligt som han gjort under dagen. Han ligger och gnyr likt en hundvalp och snarkar lite lätt.

Så käre gode GUD om du nu finns.. Kan du då låta min Pappa få må bättre i morgon? Snälla, jag ber dig!! Kan du lova mig det? AMEN.

Som sagt så ligger jag kvar här i mitt gamla flickrum, det känns tryggt för mig själv och jag tror det är det även för mamma att jag är över natten nu när pappa mår så dåligt. Var bara hem en snabbis efter att han hade somnat i sin säng och hämtade linsvätska och mina mediciner.
Älskade pappa hade så oroligt och ont och kräktes galla till en förbannelse. Nu efter att Pallaktiva var här och han fick hjälp så sover han tryggt. Hoppas han får sova ordentligt tills i morgon. Och framför allt att han mår mycket bättre i morgon. Det har verkligen varit en tuff dag och kväll för oss alla.
Har gråtit floder och innan jag ringde hit Pallaktiva hemvården så var maktlösheten brutal och jag var rent ut förtvivlad och när de kom grät jag över lättnad över att pappa fick hjälp.

Jag måste berätta när mina föräldrar träffades så var min mamma bara 15 år och Pappa 23 år och jag föddes 4 år senare. Men under alla år har ömheten och kärleken alltid funnits mellan dom två. De har alltid pussat på varann, en fjäderlätt smekning och håller varandra i handen. Det är kärlek, äkta kärlek och stark kärlek. Idag när mamma kramades och pussades på pappa så blev jag så rörd av deras sanna och stora kärlek.

Men nu måste jag sova, sitter här och nickar till..
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar