måndag 22 augusti 2011

Apropå ingenting

Shit, är så jäkla trött idag...Blev inte mkt sömn inatt pga smärtorna...Måste få i ordning på den här magen nu alltså.
Smärtor på hög nivå, nu snackar vi himmelska höjder och det är aldrig kul. Mest synd är det om folket i min omgivning...hormonsvall och klorna ute... se upp världen för här kommer Lotta. Haha..
Var förresten på röntgen idag apropå ingenting, i 2 timmar.. Ja 2 hela lååånga timmar tog det. Sköterskan kom med en liter vatten och beordra mig att dricka och kissa fick jag inte göra. Fick i mig detta vatten och sköterskan kom och gav mig en kanyl i armen.
Röntgen läkaren då? Hon sitter och säger "mmm" "aaa" "hmm?" några gånger? Sen kommer frågan om jag var gravid? Gissa om skrattet bubblar i mig och jag svarar "nja, jag vet inte, tror inte det" Vilket hon svarar att de måste jag veta. Då sa jag nej!!
Kort därefter fick jag kontrastvätska i kanylen och hela kroppen hettades till.. Lustig känsla faktiskt. Röntgen tog ej lång tid.
Sedan var det klart och läkaren bad mig om ursäkt efter att hon läst i remissen.
Fick sitta och vänta i 20 min ifall man skulle reagera på kontrasten. Drick mycket under dagen beordrades jag, visst självklart. Hm, detta har jag glömt! Tar ett glas vatten nu.. de är väl ok?

Nu ska väl maten tillagas, men vad ska man laga? Noll fantasi och noll med lust.
Halsen sprängvärker och hosta till duga. Inte får man träffa pappa i detta förkyldningsläge heller. Fy, fan jag saknar honom.. Älskade pappa.. <3

I morgon blir det stressigt. Iväg med grabben till ett läkarbesök och därefter upp till sthlm för fotografering. Men detta är morgondagen det.. Jäääsp!!

Men ikväll blir det mys i soffan, kuddar och filtar. En massa ljus ska tändas och en sprakande eld kanske.. En film och äta chips och bara njuta av en helt vanlig Måndagsskväll..
Nu har jag suttit här på tok för länge och vart ledig i mina tankar. Hela 10 minuter.

 
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar