tisdag 9 augusti 2011

Kanske blir det bättre..

God morgon!! Nu känner jag mg inte lika irriterad som jag gjorde går kväll. Vaknade vid 08.30 och allt är tyst vagnen, vaknade utav en grym smärta.Då var de bara upp o ta en smärtstillande och på med kaffet.. Man hör bara grannens barn som piper och gnäller om godis, liseberg och vilka karuseller de ska åka, och de vill inte äta upp sin frukost för flingorna är hårda. Pappan i vagnen brevid försöker väl hålla lugnet med att prata lite bebisspråk och små tillsägningar. Tillslut verkar hans humör tryta reält och han skäller på sina 2 eller är det 3 barn de har. Haha, ler för mig själv här i förtältet med mitt kaffe, cigg och onda mage. Men jag är själv, alla de mina sover och jag har ingen lust att väcka dem. Behöver lugnet och då blir det lika livat som i grannvagnen. Alla förväntningar inför Liseberg och tjafset mellan de tre barnen vlken karusell som är ny eller bäst. Själv kommer jag vanka av och an o titta på klockan, räkna tmmar tills Liseberg stänger. Ja, jag åker inga karuseller för de törs jag inte göra pga min elaka mage som älskar att förstöra mitt liv för mig och säkert för min familj med ibland. Speciellt när jag får så pass ont att jag måste ställa in vissa saker. Men nu kan jag inte göra så mot mina trollungar, de går inte. Det är bara att packa ner alla smärtstilande som finns och bita ihop mellan kramperna.

Igår var inte humöret på topp, de regnade som aldrig förr. Man kunde nästan tro att regnet skulle piska hål i husvagnstaket. Jäkla Göteborg, de regnar ALLTID här..jämt.
Sedan fick vi alla lite skade glädje när vi kom att tänka på de stackars tältarna där utanför. Där kan man nog snacka om blött. Hahaaa..
Semester i Sverige är nog de sämsta som finns, man kan aldrig lita på vädret. Tänker samtidigt på dottern som är i Egypten och har värsta solen. Men även hon har hemlängtan skrev hon i ett sms igår. De är också magsjuka dom stackarna. Nä, det är nog inte bara här hos mig som man är på dåligt humör och tycker allt är skit. Så tack till grannhusvagnen och deras familj som bjöd på en morgoncirkus och fick mig att tänka att det är inte bara vi som blir irriterade, trötta, tjatiga och griniga.. Tack!!

Nu ska ni få veta att det har slutat att regna och solen försöker komma fram. Och kanske blir det en bra dag på Liseberg trots allt..
Nu vill jag ha frukost, jag är hungrig och då måste jag väcka alla de mina så vi kan bädda upp dessa sängar som så fint blir bord med soffa.

Ha en bra dag på er.. Här ska jag göra mitt bästa till att det blir det..
Kram och Puss..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar