onsdag 1 december 2010

Pepparkakeland

Någon som känner av julstressen? Jag gör, skulle värma lussekatter men fel katt hamnade i ugnen.
Tror föresten att min katt gillar att leva ut som kannibal, han älskar nämnligen lussekatter.
Igår bakade pojkarna här i huset pepparkakor, jag åt mest av pepparkaksdegen. För visst är degen godare än gräddad kaka?
Jag knåpade iallafall ihop en pepparkaka, en pepparkaksgubbe med handväska. En bög. Haha..
Pepparkaksgubben är den mest klassiska figuren. Dessutom... hur skoj är det inte att först bita av huvudet, sedan en arm och en arm till och båda benen. Man får leva ut som kannibal på denna kryddiga kaka! Så både katten och jag är nog kannibaler.. hehee..
Fel katt..

Billy och Marcuz bakar pepparkakor och skäller på Mamma
som äter upp deras papparkaksdeg.
Min pepparkaksgubbe med handväska





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar