onsdag 15 december 2010

Julfeeling

Jag är fruktansvärt jävla trött idag. Mycket gnäll - jag vet. Jag har sovit dåligt inatt igen. Fan, jag blir dum i huvudet på det här. Magen gör sig påmind och jobbiga läkarbesök, samt en operation som ger mig ångest. Mår åt helvete över att jag ska opereras igen. Orkar inte ens nämna det.

Men det är en sak som ger bästa julfeelingen ändå och det är, inte helt överraskande, "Tomten är far till alla barnen". kan i stort sett varje replik och skrattar varje år åt dialektsskillnaderna familjemedlemmarna emellan. Jag har sett serien varje jul sedan det för första gången, det är min egna tradition. Alla andra tjatar över Kalle Anka som går för 343:e gången. Jag tjatar om Tomten är far till alla barn.

En annan tradition är biobesöket på juldagen, då det alltid är premiär på en svensk film. I år "Änglagård - tredje gången gillt" med mi favoritskådespelare "Helena Bergström"



Känner mig uppretad och irriterad idag med på någon i min omgivning. Sådant gör ju inte så att julstämningen infinner sig direkt heller.. Ja, irritation alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar