tisdag 21 december 2010

Körig dag!

Det har varit en riktig körig dag idag. Har hållit igång sedan 7.00 i morse. och gjort diverse sysslor. Har varit en riktig husmor och jag har handlat julmat, spanat igenom lite nya recept och hittat några bra, rullat och stekt köttbullar som värsta "stekaren".
För att sedan väga upp det hela så gjorde jag en hel del karlgöra om vartannat också. Det gamla vanliga bara. Som att ta sig i skrevet. Rapa kaffe. Byta bilbatteri. Skjuta en gris. Stycka fram julskinka.
Egentligen kan jag sluta och stessa för jag ligger bra till ändå. Det är några julklappar till som måste inhandlas. Julmaten lagas dagen före julafton.

Måste berätta att jag igår var uppe vid "Net on Net" och köpte en TV. På något sätt tänkte jag att den skulle få plats i min BMW. Hur jag tänkte vet jag inte, för det säger sig ju själv egentligen att en TV på 55 tum absolut inte får plats i en BMW i tre serien. Suck!!

Imorse skulle Julia vara snäll och skrapa rutorna på bilen. Ungen tar mina bilnycklar och sätter på tändningen i bilen så att lampor och bilsterio går igång. Så där står bilen i ca 15-20 minuter i 14 minusgrader och när vi andra kommer till bilen så startar givetvis inte bilen. Detta fattar ju inte jag att det det är Julia som tömt batteriet. Nu fick vi kosta på 1500 kr i onödan på ett nytt bilbatteri. Och detta fattar jag inte föränn Åsas Alex skriver i min logg på FB. Och jag måste hålla med Alex lite grann, men bara ytterst lite; Sådan mor sådan dotter! Suck!!
Julia ska få mitt gamla batteri i julklapp.

Nu ska jag använda min tid åt "Hotell Gyllene Knorren", årets julkalender. Är det något mer som sett? Det är bra. Emellanåt. Bokstavsbarnet med grisen har jag inte mycket för, men föräldrakaraktärerna är så jävla klockrena. Så nu kaffe med grädde och Julkalender på SVT Play.

"Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar, och kärlek utan kyssar är ingenting att ha."

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Här är jag, Pyret, med min helt nya hemsida.
    Jag medverkar i långfilmen "Hotell Gyllene Knorren" men tyvärr inte i julkalendern. Filmen kommer i februari 2011 och är i samma koncept som julkalendern.
    Kika in till mig vetja!

    GOD JUL!

    /Pyret

    SvaraRadera
  2. Härligt, hade inte en aning om att det blir film av julkalendern.
    Gillar julkalendern, bästa på länge :)
    Härlig blogg du har, den kommer jag följa :)

    God Jul till dig med

    Lotta

    SvaraRadera