tisdag 14 december 2010

14 dec

Det är dags för lucka fjorton i julkänslor för nymodiga - kalender.
Idag slår vi jag slag för husdjursumgänget. Det är snart jul, man ska älska sin nästa och allt det där tjafset. Någonstans där emellan kan man säkert slinka in katten eller marsvinet, det är jag bergsäker på.
Hur umgås man med sitt husdjur på juligt vis? Använd fantasin, säger jag bara. Själv klär jag min katt i tomteluva och låter "posera" framför kameran. Allt är som vanligt, med andra ord.

Lite förslag på umgänge med ditt typ av djur:
Hund - Ge den ett par kilo prinskorv till lunch.
Fiskar - Bjud på julmust.
Marsvin - Julstäda buren och fyll den, säsongen till ära, med granbarr.
Papegoja - lär den sjunga med till de ljuvliga tonerna i Crosbys "White Christmas"

Ja som sagt  - använd fantasin. Har du inget husdjur. så finns det säkert en granne, en mormor elelr kusinbarn du kan besöka och vars husdjursdag du kan förgylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar