onsdag 15 december 2010

15 dec

Idag är det självaste Kalle Ankas jul som är dagens lucka. SVT har fått detta Disney - påhitt att bli en viktig del av julen. Lite synd att det ska ses på TV på julen för att det ska bli "en riktig jul", om ni frågar mig. Men jag ska inte klaga, jag har sett det här så länge jag kan minnas. Eller ja, oftast bara fram till Ferdinand och sen tröttnar jag. Egentligen, och var öppensinniga nu, så är inte det här så jävla bra om man tänker efter. Dubbningen är pinsam för det första. En man gör alla karaktäres röster i stort sett, plus att man fortfarande hör orginalrösterna! Avsnitten är "censureraade". Jag kan inte för allt i världen förstå varför man valt att censurera den där husvagnsresan Kalle, Musse och Långben gör. Det enda man får se nu är ju bara hur husvagnen förvandlas och blir lite stökigt. Typ.

Men dåliig dubbning och onödig cencur i all ära. Julen är sig inte likutan Kalle och hans gäng. Avsnitten gillar bäst är "Tomteverkstaden" och "Plutos julgran".

1 kommentar: