lördag 11 december 2010

Marcuz tränar

Glömde bort bloggen igår, somnade och vakna till på soffan om vart annat igår.
Igår var jag iväg med dottern till Uppsalas Endometrios Center och det gick bra, fick med mig en ledsen flicka. Jag vet om någon vad jobbigt det är med den här sjukdomen. Jag vet hur hon känner sig, hur ont det kan göra, hur oförstånde folk kan vara. Om jag bara kunde skulle jag ta hennes smärta och all behandling som följer, jag menar jag har ju skiten redan så lite till kunde jag leva med. Bara att hon fick vara frisk och vara tonåring, få studera, jobba och leva livet utan en kronisk jävla sjukdom som kommer sätta käppar i hjulet för henne. Det är grymt, förbannat jävla grymt!
Hur som helst sätts hon in på en ny behandling med ett gulkroppshormon så hon stannar av mensen nåt år framöver. Med det ska smärtan lägga sig.
Däremot kan inte jag tillsätta hormoner pga att jag har svår endometrios och cystor som härjar och med det så kommer inga hormoner hjälpa. Jag får leva på värktabletter, sjukhus och operationer.

Imorse åkte Marcuz och jag upp till Stockholm för träning. Marcuz spelar nu i DIF:s juniorer lag. Så ni har jag blivit en sån där curling mamma..haha. Missade att ta med hälften av Marcuz hockey utrustning. Typiskt mig! Mackan är inte nybörjare i hockey och kan åka skridskor :)


Ska sedan dra väg till Johanna och LEKA =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar