måndag 27 juni 2011

Käk-Kirurgen på Huddinge sjukhus

Sitter med min första mugg kaffe och klunkar och somnar, klunkar och somnar. Nu för tiden somnar jag när jag sitter framför datorn. Behövs inte många minuter innan jag hänger ned med huvudet över tangentbordet och sover, vaknar sen till med ett ryck och gör samma sak en gång till. Ja så där håller jag på.. haha.. Blir rätt svårt att skriva ett inlägg här i bloggen då.

Idag har jag ställt klockan eftersom vi ska till käk-kirurgen med Marcuz idag. Ni som följer bloggen vet ju att han ramlade från cykeln och föll framstupa rakt ner i asfalten här i förra veckan.
Han fick sy 5 st stygn i hakan och framtanden gick åt pipan den med. Men som inte det skulle vara nog så bröt han käken. Fick nästan en chock över att han brutit av den eftersom jag till max hade trott att käken hade gått ur led. Men så var det alltså inte.
Ett brutet käkben går inte att gipsa. Så de hade is i magen och väntar en vecka på att se vidare på hur käken ter sig. Idag ska vi alltså tillbaka för att se om de behöver en bettskena, en typ av tandställning med en massa gummisnoddar. Stackars min lilla valp. Inte nog med allt detta får han nu till en början i tre veckor inte äta vanlig mat utan mer, flytande kost och även mjuk mat som mos, sylta, gröt mm i 3 veckor till att börja med. Han ska med till Huddinge Sjukhus varje vecka för koll.
Ja vi får väl se vad de säger idag, om det blir en bettskena med en massa snoddar. Jag hoppas verkligen inte det.
I morgon ska jag vara med Billy hela dagen på sjukhuset eftersom han ska göra en operation. Han ska ta bort halsmandlarna eftersom han får mycket halsfluss och som i sin tur antagligen gör så att han får migrän..

Efter att sonen har varit i Huddinge idag ska vi åka till mina föräldrar och vara där ett tag. Tänkte handla med mig lite frukter och vaniljglass och slänga ihop en fruktsallad. Tror nog att pappa skulle klara äta det eftersom det är kallt och rätt lätt och friskt för honom att äta.
Ja, så får det bli!!

Ha en bra dag!
Kram och Puss<3






Ge mig lite hopp, lite hopp om livet..
Tro, hopp och massa massa kärlek behöver jag!! Just nu behöver jag mest bara en varm och trygg kram. Inga ord behövs, de finns ändå inga ord som hjälper. Ingenting känns mer viktigt än mina föräldrar just nu!! Kärleken till sina allra närmaste är stort, väldigt stort, som sina föräldrar, dina barn en mormor, morfar, farmor, farfar tex.
Jag säger bara var rädd om det du har, var rädd om dina närmaste och visa dem en massa kärlek och glädje. Du är värd det och dom är värda det.
Glöm inte bort någon av dina på en storhelg, ta med din ensamma morfar och även om de kanske inte orkar eller kan så lovar jag dig att de blir strålande glada över att du frågade i allafall. Tänk på det, tänk på att ett ord, en kram kan göra en människa strålande glad.
Lev väl, lev nu!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar