torsdag 9 juni 2011

Bada med delfiner

Ända sen jag var liten har jag velat bada med delfiner!
Mellan Side och Alanya ligger den fantastiska parken Sealanya. Det är en otroligt fin och välgenomtänkt vattenpark perfekt för hela familjen.
Parken består av en del där det försiggår shower med delfiner och sjölejon flera gånger om dagen och en del som består av ett konstgjort korallrev där man får pröva på att snorkla bland fiskar och koraller.

Vårt mål med detta besök var att jag skulle få något så spännande som att simma med delfiner.
Det var verkligen en UPPLEVELSE! När jag väl var på plats i delfinbassängen fick vi lite tid att bekanta oss med dessa jättelika djur. De är verkligen mycket större än vad man tror när man sitter bland publiken på en show. En av ”våra” delfiner vi simmade med, Babe, hon vägde 325 kilo och var 7 år!!! Vi gjorde allt från att bli kramad och pussad av delfinen till att ”lifta” med den runt bassängen genom att hålla fast i dess fenor. Det var verkligen en helt otrolig upplevelse, mycket häftigare än vad jag anat!!!
  Detta kan jag säga att det är värt varenda liten krona då det verkligen är en upplevelse för livet!
 Detta kan jag säga att det är värt varenda liten krona då det verkligen är en upplevelse för livet!

Ta hand om er!

Güle güle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar