onsdag 6 juni 2012

Sveriges nationaldag..

Grattis på Sveriges nationaldag... Hur firar ni den? Själv firar jag den inte med något speciellt.
Stega upp kl 9.00 och drack litervis med kaffe för att få ögonen att öppna sig.
Och så en hink med mediciner (känns så iallafall).
Sedan var vi upp till mamma och satte upp lampor och så fick jag skura tvättmaskinen åt henne. Åt årets första jordgubbar också..

Längtar till den riktiga sommarvärmen..
Sommar är att grilla, grönt gräs, stranden, bruna ben, färskpotatis, Sunes sommar, paraply drinkar, mjukglass, klänning, sandaler och en stor SOL. Och en utlandssemester till Turkiet eller möjligen Disneyland i Paris.
Idag har jag äntligen fått äta färskpotatis och sill med gräddfil och gräslök. Men vet ej tusan om det inte smakar godast när solen är här till 100.
Färsk plugg är de bästa potatisen som finns!!
Grillning pågår i Villa Ville Kulla...
Fläskfile med vidlökstjofs i..
Invigde servisen jag fick av mormor..
Silltallrik..
Eftermys med en latte..
Jag är hedligt SVENSK!!!
Nu blir det kvällsmys framför filmen "En gång i Phuket"...

Puss folket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar