fredag 22 juni 2012

Rättegången

Tjohoo alla midsommarfirande galningar. Själv blir det en lugn midsommar med finska släkten som jag inte alls känner, eller har humör för egentligen. Kan ju inte ett ord finska för sjutton. Men, men vad gör man inte..?!! Vara en duktig värdinna antagligen.
Hade hellre åkt till Trosa med Åsa o Alex. Men Trosa blir det på lördag med Johanna och Cissi på Fyren. Fått inbjudan av DJ Johan :-) Så klart att vi ska.

Var ner en tripp på stan pga av en rättegång där Julia var vittne till nån blådåre. De gick bra men nervös var hon och de åtalade fick lämna rättssalen medan Julia gav sitt vittnesmål. Efteråt gick Julia och jag och och tog en sen lunch.

Och så en Latte som efterrätt.. Var ett tag sedan jag drack en latte. Så de var smask.

Därefter så tog vi en liten runda på stan för att köpa en ny mascara till mig.. Grr* Julia har använt upp den. Köpte även L'oreals "New Nude Magique BB cream" En perfekt, ultralätt kräm som förvandlar din hud och ger en fjäderlätt täckning för det perfekta, naturliga resultatet. Denna BB-kräm omvandlas vid kontakt med huden och frigör smarta pigment-kapslar som får krämen att passa alla hudtoner. Den rättar till tonen, täcker brister och förfinar hudens struktur samtidigt som den ger upp till 24 timmars fukt. En helt super grej nu för sommarn då de är grymt vidrigt med puder o foundation.

Sedan så hände en olycka där jag inte mådde bra alls och tur att Julia och Alexsandra var med mig. Blev grymt ledsen och tyckte livet var rent av SKIT!! Ville hoppa från kanalbron.. Hatar de här med att vara sjuk. Vill absolut inte ha de så här längre, de känns som de gått för långt nu.
Fick ett glas av Carolina Gynning serien som jag samlar på. Denna gång började jag på cocktailglasen. Har 8 st vinglas och 5 st ölglas och nu ett cocktailglas. Nu vill jag samla lite på cocktailglasen. Älskar Gynning glasen. De flesta har jag fått under födelsedagar och jul.. Men samlar även själv. Undrar om hon kommer att e ut sen servis så småningom.. Gissa om jag kommer samla på den med :-) Får fråga Carolina Gynning på FB och så måste jag fråga henne om de finns vitvinsglas också. Vil gärna ha en tavla med. Gillar den bruden skarpt.
När jag kom hem var Billy och Marcuz i full färd med att göra en majstång. Och den är riktigt stor. Bra grabbar, ni ä ju superduktiga. I morgon klär vi den med blomster. Ska till pappas grav i morgon också med en midsommarkrans.
Duktiga killar va? e kan om de vill mina prinsar.. <3
Gick och la mig utan kvällsmat, kunde inte äta pga händelsen på stan idag. Sov i tre timmar. Ska krypa ner till kojs igen nu och titta på "Jerry Springer". Känner mig jävligt nere pga av denna händelse och grymma smärta. FAAAN!! Hoppas dagen blir bra i morgon.
Jag och barnen åker till Nykvarn och firar lite midsommar med mamma först.

Enjoy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar