söndag 24 juni 2012

En söndag med utflykt

Ställde kl på 08.00 i morse för att springa ut med Trassel som är lös i magen. Fick rådet att bara ge honom vatten idag och i morgon kokt ris blandat med ytterst lite mjukmat för smakens skull i några dagar. Så lilla Trassel är magsjuk.. Mattes lilla gulligull.
Idag har jag umgåtts med min mamma och vi har varit runt på lite trippar i Nykvarn, Turinge och Taxinge. Först åkte vi till Mångfaldens Hus som ligger i Turinge. Ett jättemysigt ställe med alla möjliga fina ting att köpa. Samt har de en liten mysig restaurang där med finfin fräsch mat. Där kan man även köpa olika kryddor, matolja mm med gammeldags etiketter på.
Idag var vi in och kikade lite grann, köpte bara servetter denna gång och så fick jag av ägaren små fina hjärtformade lappar som man kan ha under kaffekoppar med fat eller som grattiskort mm.. Får alltid något gulligt av henne när jag är där.
Sedan åkte vi till Vindhammar Cafe och åt middag, beställde in någon sorts fisk och det var grymt gott faktiskt. Trista var kramperna som kom sedan. Men vilken fin plats det var där. Jättemysigt och gammaldags. 
Inne på Vindhammar, gammaldags och myyys...

Lilla mamma som inte alls är kry här..

Maaaaaaaaat!!!

Så här ser det ut utanför..
På Vindhammar Cafe som ligger i Turinge det med. Mamma bjöd på middagen och efteråt åkte vi ut mot Taxinge Slott för att fika. Dit ska ni åka för det är en fantastisk plats och hur mysigt och fint som helst. De har MASSOR av kakor att välja på, därav att de även kallas kakslottet...
Mamma utanför Taxinge Slott..

Inne på Taxinge Slotts cafe..

Min suddiga cupcake.. smarrig sak..

Inne på Taxinge slotts hall..

Taxinge Slott!!!
När vi var där i Taxinge så hamnade vi mitt i en filminspelning som kommer att sändas på kanal 7 och kommer heta "Hela Sverige Bakar" Tog lite bilder i smyg ;-) 

Sånt där rosa kylskåp vill jag också ha...

Riktigt fint..
På väg mot bilen hittade vi en stubbe som de hade gjort om till nån leksak för mig.. haha..
kröp in i den men höll knappt på att komma ut.. fastna liksom dör *asg*
Man blir aldrig för stor för "LEK"

Livet ska vara roligt, eller hur?
Avslutningsvis åkte vi till Turinge kyrka för de var något sommargrejs där.. Men de var absolut inte något som vi trodde.. De skråla o de skränade och de spelade i otakt.. Mamma och jag var tvungna att gå ut ur kyrkan för vi bara satt och gapskrattade. Det var verkligen galet så de spelade.. haha..
Kanske var de pappa som spelade oss ett spratt och tyckte vi skulle få skratta lite..
Tände ljus inne i kyrkan för Pappa, lillebror, Topi och Morfar..

Och så besökte vi Pappas grav... Älskar och saknar dig <3
Klockan tickade på och vid 20.00 åkte jag hemåt och slöade i soffan. Mysig söndag med mamma helt enkelt. Men nu blir det sängen för mig <3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar