torsdag 28 juni 2012

Intravenös näring i morgon igen

Sov som sagt väldigt illa i natt och väcktes av en rad samtal från när och fjärran.. Becca ringde och babblade bort en timme också..Om allt möjligt.
Sedan kom farmor och tillslut gav jag upp så sammanlagda sömnen med smärtor var max 2 timmar.
Drog ut till Nykvarn och träffade på moster Anita också.. Kom hem och lagade lite middag och därefter däckade jag i soffan. Vaknade upp nu kl 23.00. Men är trött så jag kommer troligtvis att sova inatt (hoppas) jag.
I morgon ska jag ha "Wayne" bara för att jag vill det och inte denna helg men helgen efter ska jag vara barnvakt eftersom Rebecca ska vara jobba extra.
Nu är de mesta klart med FK också och bara ett papper som ska in och sedan är jag sjukskriven för gott..


Första gången jag hade shorts på mig denna sommar.. I morgon kommer regnet igen, de är väl så jävla typiskt va? Idag har Trassel varit med mig hela dagen. Fast de har varit i lugna former.. Väldigt lugna pga smärta och trötthet. Mamma o Anita ville bjuda på Thaimat idag men jag vägrade äta för jag får bara mera ont av o äta.
 Är ju bara tvungen att lägga upp denna bild på min DJ Dotter Alexsnadra och Jossan.. grym bild.

I morgonbitti tidigt som fan ska jag till sjukhuset igen och få intravenös näring, alltså dropp istället för mat. väldigt mer effektivt att ha en nål i armen istället för en lunchpaus? Fördelarna är uppenbara. Förutom att du sparar tid så kan du vara säker på att det är näringsriktigt. Dessutom håller du blodsockernivåerna på en perfekt nivå hela tiden. Borta är tiden då du på grund av dålig inspiration äter pasta rosso (alltså spaghetti med ketchup) morgon, middag, kväll. Inga mer tråkiga lunchmackor eller dyra och onyttiga Dagens.
Jag ser framför mig hur man kan få olika sorters dropp beroende.. Socialstyrelsens rekommenderade blandning, dropp med extra C-vitamin, LCHF-dropp, Atkins-dropp, Stenålders-dropp och dropp med extra koffein och taurin. Oslagbart!
Jag menar inte att vi ska byta ut all dagens mat mot dropp, men du måste väl ändå hålla med om att det är liiite förra millenniet att behöva äta var fjärde timma hela livet ut. En kost enbart bestående av dropp vore lite väl fiberfattig, men så länge man äter sin havregrynsgröt och vitkålssallad ska det väl inte vara så farligt. Komapatienter kan ju överleva aslänge på enbart dropp, så då kan väl vi käka det till lunch? Allt för tillväxten! Nä, jag är bara ironisk.. Hatar nämligen detta droppande. Ringde idag för jag är ju väldigt trött och så ska vi ju bort nästa vecka och då tyckte de att de var lika bra med en halva näringsdropp i morgon och en hel på måndag igen.
Detta snusk ska jag få och i morgon måste jag hämta näringsdrycker som de ringde om idag att de kommit. Ta med dig en stor kundvagn sa de.. Ops.. Mycket alltså.

I morgon är det en liten speciell dag, det är min mammas och min pappas bröllopsdag. De skulle ha blivit 33 år som gifta i morgon.
I morgon kommer mamma lägga dit blommor som de hade i sin bröllopsbukett.. Rosa rosor och prästkragar. Tänk de skulle blivit 33 år i morgon.. Tills döden skiljer oss åt sägs det ju. Men kärleken är evig!!

Nu blir det "Jerry Springer Show"
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar