fredag 29 juni 2012

Deras bröllopsdag

I
 dag är det Pappas och Mammas bröllopsdag, 33 år som gifta. Lite jobbigt, för vad säger man egentligen? Grattis? Det blir ju fel på något vis, även fast det blir rätt också. Kärleken är evig även fast döden skiljer oss åt..
Hur som helst ringde jag mamma och hon frågade om hon skulle till pappas grav, hon hade pratat om det flera gånger att hon skulle dit med blommor, rosa rosor och prästkragar som var blommorna i brudbuketten de hade när de gifte sig. Hon skulle cykla eller gå dit med dem idag. Men när jag ringde så mådde hon inte så pass bra att hon orkade cykla eller gå och tänkte ta en annan dag istället.
Men jag köpte en bukett från mamma till pappa, med de rosa rosorna och prästkragarna. Och så köpte jag och Alexsandra en likadan bukett till mamma med rosa rosor och prästkragar och ett kort där vi skrev om "evig kärlek i 33 år".  För det är ju inte bara pappas bröllopsdag utan även mammas bröllopsdag ju. Tankarna går ju givetvis till henne också en sån här dag.
När jag och Alexsandra kom med blommor till henne också blev hon rörd och tårar rann.. Samtidigt blev hon ju även glad för att vi tänkte på henne också. Sedan fick hon ett kort som det stog "Jag älskar dig" på som hon skrev något kärleksfullt i och så klistrade hon in en bild på dem där de ser så kärleksfulla ut och satte på sin bukett från henne till sin älskade make.

Jag köpte en röd ros med vitt brudslöja i till pappa och Alexsandra en gul ros med lite grönt i till morfar. Och vi skrev fina kort till. Efter vi pysslat med fina rader i korten och satt dem på våra respektive blomster så åkte vi ut till pappas grav. Se nedan, mammas bukett med de rosa rosorna o prästkragarna (bröllopsbuketten) bakom är röda rosen från mig och bredvid min ros är Alexsandras gula ros med grönt i. Visst är det fint?
Tårar rann från våra kinder och de var jobbigt för mamma med alla deras minnen.. Och jag tror hon blev evigt tacksam för att jag och Alexsandra kom idag med de blommor hon ville ha till sin älskade make på deras bröllopsdag. Tänk de har ändå varit tillsammans i 45 år och gifta i 33 år.. De är "EVIG KÄRLEK DET "
Tänk på att ge dina nära och kära en tanke, en litet ord om kärlek och omtanke, en ros, ett fint kort eller ett telefonsamtal och fråga hur man mår, en liten gest kan betyda så mycket och man får så mycket tillbaka utav att bry sig om sina nära och kära..

Jag älskar dig pappa och mamma <3 Eran dag idag.. Mina älskade föräldrar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar