måndag 31 januari 2011

Mot op

Drygt en timme kvar tills jag ska vara på sjukhuset. Nu börjar väl den riktiga oron krypa på.
När jag kommer in ger dom mig min sängplats och ber mig byta om till deras otroligt sexiga kläder som saknas både knappar o sömmar i. Därefter får jag en kanyl i armen och några tabletter. Sedan väntas de 10 min och då brukar jag alltid ringa mamma o pappa.
Sedan är det upp på operation. Väl på operation kommer jag till ett rum där jag får träffa narkosläkaren o han ställer lite konstiga frågor som vanligt. Sedan in i operationssalen där jag får hoppa över på en annan brits och de spänner fast både armar och ben. Hela tiden är de gulliga o trevliga och pratar med mig, medans jag sist bara grät.
Det är dags att söva mig och jag får någonting i kanylen i armen och så säger de alltid att jag ska säga till när jag börjar bli trött och därefter får jag andas i en mask med sova medel och den andra sprutar i kanylen samtidigt. Hehe, varje gång har jag försökt att hålla mig vaken, men de e ju totalt omöjligt.

Ja god natt då.. ZZzzzz vaknar om ett X-antal timmar och mår inget vidare.
Bloggar åter igen när jag funnit ork för det.


Puss och kram allihop <3

1 kommentar: