tisdag 25 januari 2011

Måla en hall

Sov förbannat illa inatt pga smärtor i magen. Grrr, vad jag bara hatar, hatar den här Endometriosen. Varför stannar det aldrig upp? Nåja, sånt e livet.
Igår var jag jätte nere och även i morse när jag vaknade. Var nog mycket för att jag var extremt trött också.
Men nu har jag skaffat mig ett litet "göra". Jag ska målar om den lilla hallen från babyblå till lite mer vuxnare som vitt. Sedan ska nya möbler in och tygerna ska gå i plommon hade jag tänkt. Det hela blir nog snyggt när det är klart. Och jag tar det i min egen takt så att jag inte ligger o dör sedan i smärtor.
Fick en liten lärling också som täckte golvet med täckpapp och skrapade lite på väggen. Jätteduktig pojke det här. Alla tiders bästa "Billy The Kid".
Ja ni ser ju själva vilken grotesk babyblå färg det är i hallen. Nu ska här målas vitt och upp med snygga lister. Snyggt ska det bli för jag bor ju här och då duger endast det bästa.
MÅLA, MÅLA, MÅLA... Återkommer med resultat!!


Marcuz hade åter hockeyträning idag och där stötte vi på "Josef Boumedienne"som spelar i Djurgårdens A-Lag och har nr 78 i ordningen. Lite roligt var det ju eftersom Julia som är familjens fanatiker av Djurgården blev så generad att hon gick omkring som en tomat där inne. Josefs söner tränar i samma grupp som Marcuz. Gissa vem som kommer vara med varje gång Mackan ska träna? haha.. Billy var den enda som vågade prata med honom och Josef lovade Billy att de skulle vinna stort över SSK. Josef har föresten spelat för SSK men har tagit sitt förnuft till fånga.
 e


Här har vi en av mina favoriter i laget, Mario Kempe. Ni kanske undrar varför jag har Mario som favortit? Jo, så här är det. När Mario spelade sin första match med DIF  så var jag precis lika ny på att gå på matcher som han var spelare och därför blev han lite av en favorit.
Men det finns många bra spelare i DIF. Älskar att se Djurgården spela live, tv:n är inte alls samma sak. Det är stämningen när alla hejar fram våra spelare som är helt fantastisk.

Nu ska jag faktiskt göra något riktigt roligt. Jag ska titta lite på resor.. Jag ska resa när jag fyller år med familjen. Vi rymmer helt enkelt när jag fyller år... Hehe..
Gissa vart jag funderar på  att resa? Gissar du rätt får du ett pris :)

Kram på er alla där ute i cybervärlden.

2 kommentarer: