tisdag 1 januari 2013

Nåja, vad är väl en bal på slottet..?

Idag är det den 1 januari 2013, en ny dag är det liksom en ny månad, men det är också den första dagen på det nya år som för drygt 24 timmar sedan firades in med sedvanlig pompa och ståt vilket innefattar fyrverkerier och champagneskålande vid tolvslaget.

Ett år som har innehållit så mycket; skratt, gråt, ett barnbarn, vänskap, kärlek, relationer, brytt  vänskapsband som tagit för stor energi, Avundsjuka stalkers som förföljer mig här pga avund, sorg, sjukdomar, resor, känslor, värme, funnit min bästa barndomsvän igen.. Jag kan göra listan lång..

Jag har fått uppleva livet, lärt mig mer om livet och gjort förändringar och viktiga val!
Lite av allt kommer jag att återvända till i bloggen så småningom.. Tala ut, vara mer öppen och inte skriva mellan raderna.

Tänker och känner som Johanna i många saker, hon är en vägvisare.. "Älskar dig Wifey"
Ok, dom som förlovade sig igår, lr tom vågade gifta sig... Grattis! Du som blev av med en hund, katt etc.. Hoppas innerligen att djuret hittar hem igen! Alla som lovade en massa (med korsade fingrar bakom ryggen).. Good luck! Bortsprängda fingrar, händer?? High fiv... Eeh.. Krya på dig. Dom som blev utan napp vid tolvslaget. +5 ute, isen är bryten, på't igen! Och sist men inte minst... Ni som ligger i fosterställning med en baksmälla.. Tänk på notan så övergår huvudvärken ist till ångest! Välkommen 2013.

Mitt löfte och Wifeys var... Varken några löften lr förväntningar alls inför det kommande året, utan att ist ska vi göra det bästa vi kan.. Fear enough. ♥
 Mitt och Musses löften till varann är att aldrig släppa taget om varann, hjälpa varann i alla situationer, älska, livslång vänskap, ge varann frihet och andrum (vi lever inte i ett fängelse) till få ett bra familjeliv där man både får ge och ta och mycket mer. Tack för de fina orden du gav igår, du får mig att må bra, känna mig behövd och fin i dina ögon och det är de som betyder allra mest för mig, vi har rest en lång resa för att komma dit vi är idag och du är tryggheten

I går firade jag in nyåret med Johanna, Johan, Sonny och Musse på "Le Bon Palais" i Stockholm. Vi serverades en 3 rätters.. Första gången på 20 år som vi firat nyår utan barn. Vilket var för mig som en "bal på slottet", eftersom jag alltid stått i köket och gjort nyårsmat, år för år i 20 år. Inte för att det är något fel med det heller, men så skönt att göra något annorlunda nu när jag inte mår 100% bra heller. Helt underbart och fantastiskt att uppleva och göra något utan barnen. Min dotter Alexsandra och min Mamma gjorde denna kväll möjlig för oss, de var på deras vägnar som de tyckte vi skulle gå. De tog hand om barnen/tonåringarna här och de åt oxfile med potatisgratäng till middag här och både Alexsandra och mamma, plus kidsen fick matkoma.. hehe.. De var tydligen gott.
Vår meny såg ut så här:
Maten var god, förutom förrätten som jag tyckte mer smakade tomatketchup med svartpeppar i, allt övriga var gott..
Fördrinken.. skumpa
Menyn och mina fina naglar..
 
Förrätt

Huvudrätt

Efterrätt
Här får ni blandade bilder från nyårskvällen 2012 och nyårsnatten 2013, en lyckad kväll/natt med fina glada och roliga vänner ---->
Jag och Johanna höjer våra champagne glas för att utbringa en välkomstskål..

En egen skål för bara dig och mig "Wifey"

Sonny, Johan och Musse klämmer ihop sig för att vi vill ha dem på samma bild.. Skål grabbar..
Batman sörplar i sig ett vin han tyckte smakade smaskens.

Ingen känner igen mig nu va?
Reserverat bord med gratis dryck från "Le Bon Palais" för att vi är hedersgäster på stället.. ;-)

De här är en kanon nyårsafton tycker Musse..

Sonny säger det samma.. nyårshedersgäster är inte illa..

Måste bara ta med den här ur skumma bilden på mig.. För mycket av skumpa må tro?

Skönt att luta sig tillbaka ibland..
Du där servitören kan du fylla på men lite mer skumpa här va?
Johanna hann aldrig borsta tänderna innan hon blev hämtad hemifrån av "Limousinen"

Haha, här säger min son Marcuz att Johanna ser galen ut, är du det Johanna?

Du gör mig vild av åtrå Johan(na)!!!
Gratis påfyllning av spriten och nu botten upp!!! Eller ska vi vaska?

1+1=2 säger Sonny, men Johanna tror att 1+1= Sex!!

Ett, Två Tre Fanta & Vodka...

Den första nyårs pussen ger Sonny till Musse.. S M A C K!!

Vad har du innanför blusen Musse???

Fii Fäään va vi rockar.. F E T T !!
Jag smilar in mig hos korvgubben och snattar korv.. De fanns långa och smala, korta och tjocka och starka körvar..

Jag och "Wifey" småkramars medan vi väntar på "Limousinen"

Och en och annan P U S S också, får man kosta på sig..

Tjatar här på att J O H A N (N A) ska lära sig att se romantiska ut tillsammans.. Ett kort av 37 st försök lyckades.. bättre än förra gången då de togs 103st foton och 1st lyckades halvdant.. Bra jobbat J o h a n (n a)!!

Ett av dessa 37 st försök..

TSSSS Glöm de där säger Johanna, du både luktar och har killbasiller..

Pengarna är slut och "Musse" är hungrig.. Hittade några kronor i fickan och fick sig en körv..
Och här kom vår "Limousine" för att ta oss hem efter denna underbara Nyårsnatt..
Väl hemma tog jag mig en kaffe och en cupcakes som Marcuz har gjort dagen till ära..

Tände ljus för Pappa när jag kom hem.. För 3 år sedan gjorde han operationen mot bukspottskörtelcancer och mycket tankar var hos honom när jag kom hem.. Var och tände ljus och facklor hos honom tidigare under tidiga kvällen.. Tänker mycket på den tiden och allt som hände efteråt.. Saknar dig PAPPA!!!

Gott nytt år alla bloggläsare.. 2013 nu här ! Så det var den uppdateringen det.. Nu ska jag återgå till att dö i sängen med resten av familjen!
Men först måste nog mitt "Trassel" gå och kissa av sig lite!!
Tack till mina barnvakter som var min älskade dotter Alexsandra och min Mamma.. Tack för att ni hjälpte till så de blev en oförglömlig nyårskväll/natt..
Och Tack till Johanna min "Wifey", Johan, Sonny och Musse som gjorde denna kväll till en Askungesaga..
Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!



2 kommentarer:

  1. Underbart att läsa! Du skriver så roligt med. Gott nytt år vännen...du förtjänar d bästa av d bästaste.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Tessan <3
    Gulligt skrivet av dig och jag hoppas du får ett härligt 2013 :-)
    Tuse kramar till dig <3

    SvaraRadera