lördag 19 januari 2013

Skithunden o hönsmamman

Väntat o väntat på min dotter ända till kl 02.00 i natt!! Hönsmamma?
Skulle bara möta upp en kompis som skulle sova här.. En resa som maximalt hade tagit henne 1 1/2 - Max två timmar. Denna resa tog 08.00 timmar..
När ska damen lära sig att man blir orolig, plus att hon faktiskt bara är 16 år och en väldigt naiv tjej!! Mamma hjärtat dunkar oroligt sen dess. Nu halvslumrar jag i soffan, dricker varm choklad och ser på TLC med ont i mage och rygg samt en hund som kommer och väcker mig pipande stup i kvarten och vill ut. Stackarn är kinkig i magen och har diarré. Känns inte som en bra natt att vara dålig i kistan på när det är iskallt där ute.
Förutom nattens bravader har vi sett 2 bra filmer (tror jag). Sov nämligen som vanligt till filmerna..
Tidigare under dagen har jag fikat med Marie, Johanna och mamma. Allt på en dryga timme o lite till.. Fick en torr kladdkaka medan Johanna grisa till sig en egen kladdkaka av en semla. Var lite tystlåten idag kände jag (förlåt). Beror på att jag fick brevet från " Karolinska" idag.. Tankar snurrar liksom om allt då runt de där brevet o de andra skumma som "Johanna" googla om igår o verkar knappast vidare kul. Kunde ha pratat om de för dessa, om brevet o de nya beskedet.. Vet att jag kan lätta mitt hjärta till dessa underbara vänner.. Inga som snackar vidare, eller så eller tycker man är något annat än "Lotta" De finns där till 110%. Men jag orka inte tala om de just Idag, måste smälta de själv först.
Försökte när jag kom hem men vet inte riktigt om han fördrog allt. Gör de ju knappast själv. Men på söndag blir det "son" bio med Johanna, kanske Marie följer på också..
Nä nu gnäller Trassel igen.. Kl är 04.21 och hoppas de är den sista nu. Har redan vart ute 3 ggr sedan kl 03.00 ca..
Vilkens liten skithund han är idag..
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar