onsdag 30 januari 2013

Carpe Diem

God kväll alla kära bloggläsare, vad ska jag under hålla er med denna kväll med då? Klockan är mycket här och jag förbereder mitt nattpass.
Vaknade i varje fall som jag gjorde igår, klockan halv sex med jordens hostattack. Upp, ta hostmedicin och med den här förbannade hostan gör ju inte heller de ljuvligt i min mage heller. Vilket blir att jag får ta smärtstillande tidigare än vad jag brukligt gör.
Hela den här basilusk-karusellen har jag tröttnat på för länge sedan (fast jag känner mig piggare), de här hostandet får man bara upp en massa var, inte slem utan var som smakar så fruktansvärt äckligt. Igår hämta jag ut två olika sorters hostmediciner som kostade 633kr tillsammans. Visst är det vansinnigt, för hostmedicin endast! Inte ingår hostmediciner i högkostnadskorten heller. Undrar varför? Är de inte livsnödvändig medicin tro, eller är det lyxmedicin?
Och idag hämtade jag ut mediciner för 870kr, mer och mer mediciner lämnar högkostnadskortens ramar.
Idag gick det i varje fall att komma fram till FK och problemet är nu löst. Allmänt slarv av FK, FYYY ER!!

Idag hade min dotter och jag en liten mor och dotter dag också. Och vi förlängde våra ögonfransar, vilket är ovant, men ser helt OK ut. Bloggar mer om det i morgon, då ni ska få före och efterbilder..
Men så här så pillrandet ut, för ett riktigt pillerarbete är det.
Sedan for vi hem eftersom min läkare skulle ringa, vilket är passande utav telefon en hel dag. Idag ringde han runt 17.00...
De pratades om remisser hit och dit, prover som måste göras snarast, röntgen och mediciner. Allt på en och samma gång. Tänkte ta proverna i morgon och hoppas de kan ta proverna som "Huddinge Sjukhus" ska ha 2 dagar innan jag ska dit..

Efter läkarsnack åkte vi iväg, jag och min fina dotter iväg för att äta middag.. Bara hon och jag.. Mysigt att bara sitta där och prata om allt och ingenting. Både sorgliga som glädjande saker. Bra tjej jag har..

 Sedan hem och har badat voffsing, druckit 2 st Tassimolattar och nu sitter jag vid datorn och spånar, men känner mig mest trött och ska nog hoppa på nattpasset till klockan halv sex då de fina hostattackerna kommer punktligt.

Funderat lite på en grej, har funderat lite fram och tillbaka faktiskt. Övervägt och undervägt, tagit råd från de nära och kära om jag ska genomföra en viktig sak, oviktig sak (beror på hur man ser det, speciellt hur jag ser det), fördelar och nackdelar. Speciellt handlar det om den fysiska och psykiska smärtan efteråt, för om det inte smärtar mig nu så gör det då och de tar lång tid att hämta hem energin sen. Men först måste jag få en del andra svar på det andra innan jag kan ta ett beslut att överväga för och nackdelarna fullt ut i denna sak. Pust och flås, vart lämnar man dojorna?

Nä, nu ska jag ta ut Trassel på sin lilla promenad sen mot nattpasset sköna timmar. Och lämnar den där funderar grejen till en annan dag. Och inte behöver jag ju som sagt bestämma något om den saken nu heller.. Men de bara pluppa upp här och nu. Visst är jag hemlig? Men de är ju min privata, privata grej som jag antagligen kommer göra en dag, och de kommer ge "mig" en belöning på allt som varit innan, även fast den är tuff att utföra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar