lördag 5 januari 2013

Åre dag ett bland dårar..

Lotta mitt i natten, sörplande på en "latte" för att få de smärtstillande tabletterna att kicka in så jag kan sova.. Kaffe är ju som en start för tabletterna att ge verkan..
Rebecca, jag, Musse och Edwin var iväg till "Beefalo Steak & Sushi och åt ett redigt skrovmål till middag. Fantastiskt gott var det men magen sa ifrån också.. Därför är jag vaken. Notan var ju inte billig de heller..2099kr CHECK!!!
MATKOMA deluxe fick vi alla fyra.

Har ju inte bloggat under dagen så jag får ta hela paketet nu istället..
Kaffe X2 var given om morgonen men blev förbluffad av att den smaka äckel faktiskt. Ingen vanlig bryggare utan sån man antagligen använde på medeltiden.
När frulle o hela köret var klart så drog Musse, Edwin, Rebecca, Julia och Billy ut i backarna medan jag fick börja jaga Mackans medicin som vi glömt hemma. Bra jobbat, att glömma den.
Jag, Marcuz och Wayne drog ner på Åre byn och jag shoppade på "Kicks" och så gick vi över till "Holiday Club" och åt en jättegod "buffé" som Marcuz åt med god aptit och i två omgångar till och med. Vilket inte är vanligt alls.
Vi fika även där och jag en "latte" med chokladkaka och Marcuz en " varm choklad med vispgrädde" och likadan kaka som jag.
Därefter bestämde vi oss för att gå hemåt eftersom Wayne inte var på de allra bästa humöret om man säger så. Och ont samt stenat trött var jag.
När vi var på G hemåt så hade de andra även tröttnat på backarna.. Och precis som vi steg in så somna Wayne.. Hans lilla humör tror jag har en eftersläng av resan upp igår..
Blir lite blandade bilder eftersom de lägger sig som de vill via mobilen..


Wayne kikar ut och ser ut som han vill fråga mormor "Ska vi gå ut snart?" Nr 912 är vårt kryin.. Ute på promenad är vi där Marcuz hittar en tjugolapp som är fastfrusen..


Vilopaus utanför en butik..


På Holiday Club där vi åt lunch och Wayne var gossugen.. Goa blöta pussar man får..


En ko på väggen på Holiday Club fast fick nu veta att de är en oxe.. hehe.. Vi åt Buffe där på Holiday och Marcuz och Wayne åt med stor aptit. Sedan satte vi oss vid de mysiga pluffsiga stolarna..


Marcuz lekte tut tut bil med Wayne när han fick mat och han tjöt av skratt den lille..


Här mysar vi oss med Latte, varm choklad och en jättegod kaka. Wayne åt upp halva min..hihi..


Bara massa mys tills Wayne började bli riktigt trött och vi bestämde oss för att gå hemåt.


ÅRE


Köpte lite krämer och en läcker parfym av Britney Spears parfym. Min favoritdoft och denna är 2 delad..


Här var vi ut och åt på BeeFalo Steak o Sushi, förrätt till grabbarna och efterrätt till tjejerna. En slutnota på 2099kr, men gott var det.


Rebecca och jag skålar och lite myspys blev de också..


Ser väl gott ut de här va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar