söndag 6 januari 2013

Sista dagen i Åre

Ett snabbt inlägg på vad som hänt o skett under dagen.. Ligger i sängen nu efter ha somnat på soffan och sedan blivit smygfotad av allihop fick jag höra. Grrr*

Men har varit trött så självklart sover man, gör väl vem som helst.
Tror vi bor i ett spökhus här.. De bankar o slår i väggar om nätterna o jag har letat o kollar varje natt. Men finner inte vart oljudet kommer ifrån.
Saknar min Trassel också och katten Leo.
I morgon är det städ här och hemfärd.. Trist och skönt.. För få dagar för så lång resa som 11 timmar i bil.
Har haft ont hela dagen men kämpat mig igenom den och tagit hand om lilla barnbarnet mitt, trots att humöret blir lite kaos när man har ont hela tiden. Vi åkte "bergbanan" upp till fjällgården för att luncha med resten av sällskapet.
Edwin lurade ut mig på villovägar så jag och Wayne fick liksom en mycket längre promenad. Hade inte heller några vantar för dem har "Billy" slarvat bort för mig. Men innan vi åkte upp med "Bergbanan" så gick vi o köpte mig ett par nya. Kallt om tassarna ju..
Hur som helst så kom vi före Edwin och Rebecca trots att vi hade längre väg..
Åt en "Gulaschsoppa" där uppe på toppen och tog några enstaka bilder.. Var regnblandad snö. Vi åkte ner till "ÅreBy" istället.. Gick runt och köpte ljus till min mamma.. Köpte även två ljus som är massageljus och inte gjort på stearin. Ett till mig och ett till mamma.. Och så gick vi i sakta mak hemåt och kom precis hem till när de andra kom från backarna. Jag och Wayne köpte med oss lite fika till oss alla.
Killarna fick sedan till "Ica" för att handla middag som fick bli hemmagjord idag.
Jag tog powernap undertiden de handlade och tillagade middagen. Efter maten fick jag "MATKOMA" och somna om på soffan.. De var då de banditerna smygfotade mig med dubbelhaka o mobiltelefon i handen. Haha, elakt!
Nu dricker jag kaffe för att få fjutt på värktabletterna.
Ni får lite bilder nu och resten får ni sen..
God Natt!!



Jag och Wayne på väg upp i "Bergbanan" till "Fjällgården"


Uppe vid "Fjällgården"


Full tallrik med Gulasch soppa, som jag inte orka äta upp..


Uppe från Fjällgården!!


Här kommer Rebecca


Har ni sett, åker som en kung med dessa plankor..


Ett, två och tre ska rumla sig ner för backen.. Jag och Wayne tar de säkra före de osäkra och tar "Bergbanan" ner till Åre Byn och shoppar lite i stället.


Wayne och jag var snälla och köpte med oss fika gottis med oss hem från bageriet nedanför vårt boende.


Hemma och ombytt till min One Piece 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar