onsdag 23 januari 2013

Snygga naglar igen..

Hejsan.. Jag är inte död men nästan..
Gått med förkylning cirka 2 mån med flertalet antibiotika kurer. Legat med bihållsinflammation 3 ggr, 2 ggr ögoninflammation och halsfluss, urinvägsinflammationer mm..
Nu tog de kraft på riktigt och gav mig en riktig käftsmäll.. Tur i oturen, tur att de upptäckte att inte bara var en simpel ögoninflammation och oturen är ju att jag mår verkligen sämst.
Redan så är ögonen bättre, de rinner lite från dem o lite rött kvar.
Febern hoppar upp och ner som en jojjo.
Hostar gör man hela tiden..host host.
Denna gång tog de lite bättre prover o mitt CRP låg inte på minsta precis.
Fick ett recept med Spektramox som har ett bredare spektrum I dubbel dos..antibiotika för ögonen och nåt annat.
Egentligen mår jag sämre idag än vad jag gjorde igår.. Iallafall känns det så, kanske inte undra på när jag gått med lunginflammation o gudars hur länge vet jag inte, men läkaren tyckte de likna tvar. .?! Va de nu är o kommer ifrån?
Hur som helst skulle jag ta det lugnt o liggandes i några dar - en vecka. Inga problem, gör de ju ändå, finns noll ork till annat. Är hyperkänslig också, för ingenting. Nåja, hoppas att efter 4 kåvepeninkurer som inte hjälpt att Spektramos dubbelkur gör mig frisk. Ständigt förkyld o infektioner gör ingen människa glad.

Har pratat lite om att Alexsandra och jag ska ha lite mor och dotterdagar då o då..
Igår var vi till "Meriane" där hon hyrt in sig
På salong "Gertie " På övre Torekällsgatan 33
Telefonnummer till Meriane för grymt
Läckra naglar: 073-971 80 80 och uppge att ni hittat "Mariane" naglar på "Lottas" blogg. Min dotter var hos en hemklåpare som förstörde hennes naglar och blev igår jätteglad för sina naglar hos "Mariane".

Igår skulle vi tagit en lunch innan vi skulle fixa naglarna. Men aldrig i livet att jag gjorde det så som jag såg ut i ögat. Var tom svullen ner mot kinderna. Nä, de fick räcka med läkarbesök, naglar och Apoteket för min del.
Här kommer bilder från mig o Alexsandra från gårdagen. Berättar under bilderna i efterhand då jag måste göra det från datorn. Lägger först ut en bild som är från igår, då såg de ut då, lika fina som när jag gjorde dem första gången, bilden efter är den dagen jag gjorde dem första gången. Ska lägga upp en mapp sen där ni alltid får se mina naglar som blir. Älskar vackra naglar. De känns kvinnligt och som ett smycke. Manikyr är min och Alexsandras grej..

Sov Gott, hoppas jag slipper vakna flera ggr som jag gjorde i natt. Och sovit har jag även gjort hela dagen och kvällen. Slumrar även vid inlägget här flera ggr, därför tar den tid att skriva. Nu ska jag bara tvätta ögonen med koksaltslösning och sen droppar i ögonen.
Så god natt alla fina bloggläsare, nya som gamla. Elaka stalkers och läskiga sådana kanske borde vända på kudden så kanske de blir folk av er med..
Sweet Dreams!!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar