torsdag 17 januari 2013

Jag har en Baribiedocka..

Nu har jag fått alla i säng, trött som jag varit så går de bara inte att se på en film utan att jag somnar. Menlöst med tv för min del, datorer också. (ibland tar ett inlägg flera timmar eftersom jag somnar emellanåt). Man vill så gärna se en film och så somnar man redan efter 10 minuter och sedan kämpar man som en dåre för att försöka vara vaken.. Men de går inte.. Sist jag var på bio så sov jag också. Blir dyrt  att gå på bio om man sover bort tiden. Suck!!!

Idag hjälpte min flicka mig med en sak, är jättetacksam för det. Tusen tack flickan min.
Har börjat tänka rätt mycket på min dotter, saknar henne mycket. Hon är fortfarande mammas lilla tjej. Vi har tusen saker att ta igen. Och eftersom hon och jag har rätt lika smak och intresse.. (ska vi kalla det skönhet). Alexsandra och jag gillar göra oss i ordning till fest, till vardags och går gärna inte ut i kläder som gick ur mode för 5 år sedan (om de inte gäller myskläder för hemmabruk). Vi älskar kläder, shopping, smycken och samlar tom på samma saker.. Som tex Carolina Gynning glasen.. Vi är nog rätt lika på många sätt.. Stort hjärta för människor vi älskar och tycker om.. Såna som tar för mycket energi och har noll empati gillar vi inte alls, och absolut inte sådana som gör andra illa med saker som skadar andra både psykiskt och fysiskt.
Min dotter är en känslofylld tjej med ett STORT hjärta.
Vi var i London med min mamma/Alexsandras mormor och vi hade det trevligt.. Alexsandra och jag gör gärna om en weekend eller något annat trevligt tillsammans.
Hon har blivit stor och flyttat hemifrån och då börjar hennes vuxenliv. Men jag erkänner jag vill ha hem henne igen. Men samtidigt förstår jag att vuxenlivet börjar också, att man alltid inte kan bo hemma hos mamma.
Men man kan ta vara på varann ändå..
Vi har delat upp vår "MOR & DOTTER DAG"
Den 21/1 ska vi först ut åka till Solarieöarna för att fixa till färgen på nosen lite grann.
Sedan ska vi till en kompis och fixa våra naglar.. Alexsandra gjorde sina naglar 2 dagar före mig. Vilket gjorde mig avis här lagom till jul. Alexsandra gick till en hemmafixare vid namn "Cleos Naglar" (något annat kan hon inte vara) Först i början var hon nöjd och jag boka in mig på samma 2 dagar efter men missade tiden pga smärtor. Och somnade 1 timme innan jag skulle vara där.
Blev jätteledsen och la ut den här statusen på FB då:
Är arg och ledsen på mig själv att jag missat nagelförlängning o fina naglar!!!! :'(
Jävla liv man lever med smärtor som gör att man måste ta starka mediciner och blir helt däckad!!! Faaan!!!!!!
— på Villa Ville Kulla
Fick då svar här: 

Och gissa vad glad jag blev i vad som stod i den inboxen.. Vi var ju på väg upp till Stockholm  för att handla några julklappar som ej fanns att få tag på i Tälje. Så vi åkte faktiskt till Farsta när vi var klara.
Checka in mig på X-Dream Nagelbar hos Marieanne. Åh vad glad jag blev. Vi har inte heller träffats på evigheter. Marieanne jobbar där ibland, men har en egen firma här i Tälje. Så Whohooo!! där satt dem fina naglarna.
Du var min Gud då Marieanne!!!!!!
På Julafton så visa Alexsanda upp sitt missnöje över sina naglar som var så konstigt gjorda så de var inte sant. Dagarna efter så började naglarna släppa och flisa sig och då hade hon haft dem i 7-9 dagar och jag har mina fortfarande lika fina kvar som när jag gjorde dem.
Samma pris olika resultat!!!!

Alexsandras Naglar

Mina naglar...
Detta är vad vi ska göra den 21/1.. Mer hinner vi inte göra för vi skulle göra en sak till som jag skriver om när de närmar sig. På tisdag kanske vi kan ta en sväng förbi Solarieöarna innan vi ska till min mamma. Hon vill att vi tjejer ska komma över.. Jag Julia och Alexsandra..

Så på måndag ska jag och Alexsandra bli nagelfina.. Och veckan efter då hon är ledig på tisdagen ska en annan läcker grej göras.



Min fina "Barbie" Japp hon heter faktiskt Alexsandra Barbie på riktigt. Och de passar en så vacker liten primadonna som henne. Min egna Barbie docka..
Jag älskar dig!!!
Du och jag för alltid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar