fredag 26 november 2010

Tindrar som tomtebloss

Tänkte bara skicka en virtuell röksignal och meddela att jag lever. Har bara lite mycket annat just nu som gör bloggen lidande. Plötsligt upplever jag att jag har lite ont om tid?!? Jag, som ändå inte gör något särskilt? Äh, jag vet var den känslan kommer ifrån. Adventsstressen. Nu börjas det. Städar, pyntar och bakar så det står härliga till, och barnens ögon tindrar likt små tomtebloss.

Var iväg en sväng i morse till IKEA för att få ett ekonomiskt frispel. Men hoppade över 16 kronors köttbullarna och 5 kronors körven också. Men godis blev det från "Ikea Food" hur nu food är godis? men i deras foodbutik är hemskt nog bara godis och fikabröd. Men billigt.
Vad fick jag med mig från Ikea då?
- Saker till Alex julkalender
-Ljus så klart, värmeljus som luktar pepparkaka, ljusstakar.
-Hyaciner,amaryllis och murgröna.
Ja de blev en hel del, det är bara det att jag inte minns.

Sedan blev det en runda på stan med Julia och vi köpte grejjor till julkalendern för grabbsen och lite pynt.
Jag blir verkligen sjuk av alla vackra julsaker. Sponsorerna lyser med sin frånvaro, surt.
Vidare idag så har här tapeteserats, fotats, lagats mat, ungsbakats en julskinka och griljerats, pyntat ihop blomgrupper, dammsugats. Kan ni gissa om jag är trött nu..

I denna grupp har jag hyacinter, julstjärna, murgröna,ljus, mossa och pynt.

Här används en stjärnslinga från Ikea 39 kr, ett ljusfat, och 2 blockljus.

I denna grupp andvändes amaryllis, hyacinter, murgröna,
mossa och pynt.

Holy hell vilket väder, inte nådigt med snö ute. Måste säga att det är himla vackert. Men för min del räcker det gott och väl med snö från första advent till första jauari.

Var tvungen att tanka idag, jag tycker inte verkligen inte om att tanka. Men det är verkligen ett nödvändigt ont. Det är dyrt, tråkigt och nu såhär års oskönt att stå där ute i kylan när man har suttit i en varm och skön bil och fingrarna fryser till is också..




ENJOY!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar