tisdag 9 november 2010

Slalom. Med. En. BMW

Denna förbannade vinter. Modet tryter när bilfan kör fast. Men när bilen står och slirar i snön en och två och tre gånger och mina febrila försök att spinna loss bilhelvetet, var jag inte längre säker på om det var den bästa idén jag kläckt att ta bilen utan vinterdäck som dessutom är bakhjulsdriven. Till slut hittade jag en bra startgrop och en vild färd senare på ungefär två sekunder var jag fast igen.

Jag bävade för nerfärden i Fornhöjdsbacken, men stunden var tvungen att komma. Nu snackar vi 50 meter livsfarlig resa nedför en diskutabel offpist. I en BMW utan vinterdäck och bakhjulsdriven. Förlitade mig helt på att man skulle kunna styra lite snygg slalom med hjälp av ratten.
MEN INTE.
Min motorik svek mig och jag gled de 10 sista metrerna och jag var nära att landa i ett buskage.
Jag älskar inte snö, is eller vinter alls. Kan inte alls förstå att många blir LYRISKA av snö. Jag önskar er en hemskt trevlig vår av slask! Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar