måndag 29 november 2010

Måndag morgon

Har fått iväg barnen till skolan, äntlingen. Nu kollar jag på TV. Det är skitkallt ute, vilket känns i  här hemma. På en gång. Elementen blir varmare och det drar ännu mer. Så jag tände cirka trettio ljus här inne. Det blev syrefattigt och väldigt varmt. Jag är nu skittrött-

Den här duvan har hållit mig sällskap hela morgonen och varvat sin flygtur mellan trädgrenen och fönsterblecket. Jag gillar den inte, han (eller hon) brukar hålla sig här i trakterna och även nere på Kringlans varuhus. Hotade ut honom här i veckan från varuhuset och de är väl säkert därför han/hon terroriserar mig denna tidiga morgon.  Jag vet i och för sig inte om det är samma duva som är här varje dag, men jag vill gärna tro att den där vitfläckliga nyansen är ovanlig. Jag har döpt den till DiLeva. DiLeva, Sveriges jobbigaste duva.
Nu har jag inte tid med de här mer måste ringa Marie! Ring ring skynda dig o svara, vem kan det vara?

Tingeling



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar