söndag 21 november 2010

Eskimåer och pingviner

Jag vill må frisk. Kan inte bara kroppen fatta att när det är helg ska kroppen utveckla bättre immunförsvar eller åtminstone intala mig att jag är frisk och tro på placeboeffekten?
Varför har man blivit sjuk för? Illamåendet tar sakta men säkert kål på mig. I morgon ska jag till sjukan igen och hoppas de har en lösning på detta. Annars mår jag super efter operationen, såret har läkt fint. Men de här är något nytt som blivit efter operationen, nåt med tarmarna.
Är förbannat trött jämt.

Dagens sysselsättning var följande.. Har putsat mina köksfönster och det var faktiskt så inte länge sedan som jag putsade alla fönster.
Men en fågel med uppenbara magproblem samt två stycken pojkar med skitiga händer har smutsat ner mina fönster.
Mina fönster går nu att se genom och jag blev lite ledsen när jag märkte vilken solig dag som befann sig utanför fönstret. Undra hur många sådana jag har missat.

När fönstren var klara kände jag mig väldigt husmoderlig och satte igång ett lussebak. Grymt gott!

Eftersom eskimåerna en än gång har flyttat in i min frys så var jag tvungen att bekämpa detta med ishacka, fön och kastruller med hett vatten i. Från istapparna hängde små eskimåer och bland fiskpinnarna och ärtorna hade pablo pingvin och hans polare byggt ett läger av igloos.
De stackars isbjörnarna kämpade för att inte drunkna när jag smälte isen med fönen. Men efter all ishackning har de flyttat ut ur min frys.

Är förövrigt inte lycklig idag, en person som varit fin och snäll klampade i klaveret igår och det har utbrytit ett mindre krig. Känner mig arg och ledsen över situationen.. Tänker jag på det och då blir jag så trött och less. Varför? Ett förlåt kanske inte räcker, vi borde tala om det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar