söndag 28 november 2010

Massa bak

Operation julmånad sattes i verket idag och så idag har jag satt mina kockkunskaper på spel. Jag har bakat lussekatter, saffranssnäckor med en fyllning av vaniljsmör och kanel och vanilj bullar.
En egen skapelse gjort på receptet som finns att hitta Här. Vill inte göra mera lussekatter igen innan lucia och jul. De blev grymt goda och smakade jävligt gott till kaffet.

Anledningen till att jag ens kom på tanken att baka, det var för att jag tänkte vara cool nog att bjuda på handgjorda lussebullar på glöggfesten den 18 december.
Först knådar man ihop lussebullsdegen. Den blev lite kletig
men de ska den vara för annars blir lussebullarna torra som
öken.

Sen åkte lussebullarna in i ugnen.
Lussebullarna åkte ut ur ugnen kan avnjutas med årgångsglöggerna från Blossa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar