söndag 28 november 2010

En klump stearin

Sitter och dricker en varm glögg. Starkvinsglögg är grymt mycket godare än saftglögg - utan tvekan! Det får det bli till att köpa hem till lussvakan.
Idag har jag shoppat julgardiner och annat julpynt. Men har faktiskt glömt ljus, jag har givetvis ljus men jag använder mig mest av styck-pris-ljus och de ska vara röda. Har kommit fram till det att det ser jävligt snålt med Ikea ljus i adventsljusstaken. Blockljus föresten, varför kostar en klump stearin nära hundralappen? För ett ljus!
Vill man ha jul så får det kosta. Tur att man är ekonomiskt oberoende, eller hur?

Fick en överaskning idag av form av att min barndomskompis Marita med pojkvännen Juha kom över på en fika och middag. Alltid lika kul att träffas. Kram Mita!

I morgon blir det fullt med folk här och så hade jag tänkt att försöka hinna med att baka lussekatter. Köpte på mig 10 påsar saffran idag. Använder dubbelt av saffran i mina lussekatter, de ger mer saffran smak då.
Det är något speciellt med en lussekatt ändå. För det första så har det namn efter ett husdjurskreatur och för det andra så är det ett av det juligaste som finns. Och vet ni vad, det räcker så. Jag behöver inte skriva mer. Sätt igång och baka lusskatter, mer jul i matväg kan ni inte få!

Tänkte väl börja julpynta här i bloggen också..

Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar