torsdag 11 november 2010

Borderline väder

Vaknade med både tonciller fulla med baciller, mandlar som bollar!
Och en massa snö, snö... massa snö
Nej, jag pratar inte om kokain.
Såhär i november kombinerat med Stockholms tidigare reaktioner på klimatförändringar så är det ju inga konstigheter alls att jag i förra veckan satt på en uteservering i glajjor i tre timmar och att jag idag åker pulka och bygger snögubbar.

Sen att Stockholm i november är värre än en kvinna som är i klimakteriet OCH lider av borderline på samma gång är ju en annan sak. För även om det är himla trevligt med nyfallen snö så vet jag ju att imorgon kommer det vara ett helvete av slask, regn och blöta strumpor. Och ledsna skinnstövlar.

Jag känner att jag tagit mig vatten över huvudet då jag har massor att jobba med. Men det blir en promenad till vårdcentralen med min hals som känns typ som en 100årig stam fylld av klibbig kåda just nu. Niiice.

Fattar ni hur avtänd jag är på att gå ut i detta väder om jag säger att tvätten lockar mer? Eller för all del att träna styrke? Eller typ städa grabbarnas rum? Godkänt? Inte, nähä. Taklampan - here I come.
Har inhalerat sammanlagt en kaffekanna så rimligtvis borde jag vara jättepigg nu,  eller åtminstone övertrött.

Men jag är bara trött. Ska försöka sova en halvtimme och sen dra till vårdcentralen.

Roligare än såhär blir det inte... nu lockar sängen alltför mycket.
Puss och Snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar