söndag 28 november 2010

Julkortet skickas till Marita

Det andra julkortet går till Marita som jag faktiskt helt överraskande träffade idag.
Marita är min barndomsvän som jag träffade när jag gick i sjuan, alltså 26 år sedan. Vi träffades via en apelsin..haha ja det finns en historia bakom denna apelsin också.
Blir lite sentimental när jag tänker på alla tokiga saker vi gjort under vår tonårsperiod och även i vårat vuxna liv. Det har varit kul på många sätt, men vi har även haft våra stunder där vi kunde löpa amok som två vildkatter mot varann. Idag har vi vuxit mer både på längden och bredden och har en väldigt fin relaktion till varann. Vi kanske inte alltid tycker lika om saker och ting men vi respekterar varandras åsikter och val i livet.
Marita blev träffad av amors pilar för 5-6 år sedan och packade sitt pick och pack och flyttade till Karlskoga.
Marita har också fått den äran att vara mina barns gudmor. Och med Marita bollar jag även den fruktansvärda sjukdomen Endometrios som vi båda har.
God Jul på dig Marita och även till festmannen Juha!

God Jul Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar