onsdag 2 juli 2014

Madrid dag 4

Dag 4 och sista dagen i Madrid, började med att vi gick upp kl 10.00. Och sista  hotellfrukosten.. De gick inte så bra att äta den då jag fick kramper o smärtor i magen. Tillslut förbjöd gubben mig att äta  mer.. (han är så omtänksam av sig, äter ett mål om dagen vilket blir fel o de blir att jag får kramper, många gånger tar gubben tallriken ifrån mig, av omtänksamhet och hjärta)!!
Vi kilar upp på hotellet rummet och tog en Spasmofen o andra smärtstillande. Vilade ett tag innan jag gjorde mig i ordning för en "Road Trip" ner till Madrid 
Efter fick vi ner på stan för att strosa omkring, sätta oss på något uteställe och   sola och gubben drack nån öl och jag 2 Cola Zero och fick snacks som oliver och chips. 
Sen gick jag iväg för min dejt med "Jack Sparrow" han stod redan vid torget och väntade..





Vi letade o letade efter en röd postbox för att posta vykorten jag skrev kvällen innan, men hitta inga o inte på flygplatsen heller.. De ligger nu på bänken här hemma!! 
Sedan fick till vår hotell för en 3 rätters lunch..
Minisnacks innan förrätten  som jag gav till gubben. 
Åt bara parmaskinka  i soppan och förövrigt var kall.
Denna rätt smaka jag typ bara på och gubben fick ta den med.. Gick inte att få i sig den maträtten.. Gubben o jag byte tallrik för jag tycker de är otroligt pinsamt att lämna.. Stackarn åt så gott han kunde. Och var övermätt sedan.
Efterrätten kunde jag äta, lättflytande sorbet (stavning kan va fel). 
Efter den övermättnade lunchen så ville gubben ha en "Siesta" 
hey hey Ahora, tomamos una siesta, beso beso..
Efter välbehövs siesta var det dags att packa ihop våra saker, taxin var bokad..
Och sen var de bara att checka ut o vänta på vår taxi.
I väntan på taxi mot flygplatsen..
I taxin på väg och här vid "La Puerta de Alcalá"

Jag i taxin, lite sorgligt att åka tillbaka hem.. Var så mysigt med bara gubben o jag.
Incheckade o klara, väntan, lite shopping och fika innan avgång..

Till sonen så han slipper sno "pappas" 

Sen mot "Gaten" och gå på flyget, byta till byxor innan.. 
Mot Stockholm Arlanda.. 
Här kommer från planet när vi startar..

I Madrid är de strålande sol, inte ett moln så långt ögat kan nå..
Precis ovanför Stockholm är molnen tunga..
Ner för landning på Arlanda..
Stanna till på vägen och tog oss en nattmacka..
Så var denna resa gått mot sitt slut och vi är hemma med gamla rutiner.. 

Te quiero Reijo tanto y todo lo que hacen por mí y su familia .. Mi héroe, mi seguridad, mi vida .. ¡Te quiero! besos y abrazos..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar