torsdag 3 juli 2014

Mån-onsdag

Nu när man är hemma lunkar de på som vanligt.. Gubben jobbar och sonen lika så..
Måndagen gick i slö man tecken, hade ont, trött efter resan. Kom i säng runt halv fyra o gubben gick upp strax före 06.00 o iväg för att jobba. 
Tufft att resa när man kommer hem mitt i natten. 
Hitta ingen röd postlåda i Madrid el flygplatsen så de här fotona är med tillbaka hem. 
Bestämde med Marie att ses på tisdagen men var helt slut, tagit sömntab o gubben lagt sig tidigt för att sova igen de förlorande timmarna efter flygresan hem.
Natten mellan söndag o måndag börjar en viss dam "X" sms:a.. Jag sov, alla sov och tele står på hög volym och de plinga o plinga och detta väckte upp hela bohaget!! Blev förbannad, riktigt förbannad över idiotiet!! Vilken normal människa messar mitt i natten om de inte är akut.. ? Inte mitt fel att folk som vänder på dygnet o inte kan messa dagtid, el vänta till morgondagen!! Och de var bara svammel som va luddigt och obegripligt!! 
Sonen vaknade och kunde inte somna om oxå.. Så jävla dåligt!! Var vaken hela natten mellan måndagen o tisdagen efter nattliga SMS!! Hade grymma smärtor o kunde inte somna om igen!! Hela familjen "Zombie" var halvdöda på tisdags morgon igen. SMS funktionen är nerkladdad och spärrad för denna "X" som sover dagtid, lever på natten!! Blockar personen efter kl 21.00 så "X" inte kan ringa efter denna tid!! Människa vänd på dygnet!! 
Lite hjärna bör man väl ha tycker man!!
Nåväl var jag tvungen att gå upp kl 08.00 svintrött o ringa viktiga samtal!! 
Vid strax innan elva kom "Wifey" och hämta upp mig.. Jääääsp!! 
Vi åkte ner på stan sen och luncha, var på Apoteket o H&M.. 
Men min härliga "Wifey" fick mig på humör med sitt tokiga jag (härlig människa). Men hon frös och sprang runt med vantar på sig, normalt även långkalsonger. 
Ser ni vantar mitt i sommartider.. E man Johanna så är man. Haha
Luncha med Wifey o dottern på Nancy's 

Mötte Rebecca med syster på Nancy's också o bubbla lite innan vi gick vidare..
Och "Tiggarna" hade lunchstängt oxå ;-)
Jag o Alexsandra gick runt lite. Mysigt att umgås med den damen.. Pussas dotter min..
Sedan när jag vad på väg hem så ringde "Sanna" och undra vart jag befann mig. Stod då vid busshållplatsen och hon hämta upp mig i vi tog en fika..
Efter la jag mig o vila o slumra, trött o slut som jag vart denna dag på smsterror på nattetid!! 
På kvällen lekte jag "Skurt" 
Sen var de sova.. Zzzz tidigt!!

Idag onsdag fick jag detta sms som jag fasat över.. 
Nu kom de där cytostatikan.. Börjar i morgon bitti. Vill inte,vill inte må dåligt o kräkas, må illa, få diarrér, huvudvärk mm. 
Najs liv liksom o snacka om ångest, håll tummarna.. Hämta dem o de står i köket o ger ångest. Tillagat fiskgratäng till middag. .
Sedan kaffe o sedan var vi iväg och titta på ett nytt "hus"!!
Precis tagit sömntab för o sova!! Kollade film, fick ont i nu gav jag upp o tog en sömntab.. Somnar snaaart.. God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar