söndag 6 juli 2014

jobbig söndag

Måste blogga ikapp o gör det lite snabbt.
I söndags så va det "Sommartider" igen med att sitta i solen, på altanen 
Och skifta till soffan för jag hade ont med kraftiga kramper under natten, och de hängde med resten utav "hela" söndagen. 
Grabbarna mecka med "mopederna" 
Billy meckar och Kevin tittar på.. Tror hela stan kommer hit för att få sina mopeder lagade utav Billy. Han är ju väldigt händig o kan få en fallfärdig moped till att fungera.
Sol och sommar = grilla och en folköl.. Sa till gubben att en öl räcker, och det löftet höll han.. 
Och så grilla han "grillspett" till oss och till Kevin och Billys tjej så klart. 

Gubben "mitt hjärta" gjorde korvspett till mig eftersom jag hade sådana kramper och då är det döden att äta kött, som är en av flera saker jag bör undvika. 

Grillning på "G" av familjens "Grillmaster"
Världsbäst på grillning, de är min älskling det..
Och en kall öl är bra att ha till hands ifall att det skulle börja brinna.. Man vet ju aldrig ifall de skulle ta eld ordentligt, då är de bra med en brandsläckare till hands..

Vi satte oss till bords allihop för att käka..
Vi satt i godan ro och åt och helt plötsligt kom 3st icke svenskar (så klart) på vår tomt, gubben bad dem försvunna från tomten och att de inte hade något här o göra..
5 minuter senare så hagla det stora stenbumlingar över oss när vi åt och en träffade "Gubben" arm. Och han blev vansinnig och jaga dem med ett basebollträ.. Men behöll befattningen och slog ej till. 
Så här ser armen ut efter han fått en sten på sig..

Något senare efter ca en timme kom nästa idiot och börja härja.. 
Tog foto på honom och så här ser nästa "apa" ut..
Efter ha motat in barnen så lugna vi ner dem med jordgubbar,glass o grädde..
Sedan körde jag hem Elinore och Adam eftersom jag inte ville att de skulle ta buss el moped hem ifall någon stod o tjuvpassa på dem..  Sov alltså väldigt oroligt!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar